|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzületett gengszterekGéczi Zoltán
Stand Up Guys – amerikai, 2012. Rendezte: Fisher Stevens. Írta: Noah Haidle. Kép: Michael Grady. Zene: Lyle Workman. Szereplők: Al Pacino (Val), Christopher Walken (Doc), Alan Arkin (Hirsch), Julianna Margulies (Nina). Gyártó: Lionsgate / Lakeshore Entertainment. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.
Val (Al Pacino) ismét börtönből szabadul,
ezúttal 28 évet ült, sokat gyakorolta már ezt a mutatványt pályafutása során,
most sem fogja elrontani. A kapuban régi cimborája és tettestársa, Doc
(Christopher Walken) várja, akit felettébb kényelmetlen feladattal bízott meg
egykori főnökük: a joviális öregúrrá szelídült bérgyilkosnak 24 órán belül
hidegre kell tennie hajdani partnerét, ezáltal téve pontot egy évtizedek óta
húzódó ügy végére.
Az
ismeretlen forgatókönyvíró (Noah Haidle) anyagát hasonszőrű rendező (Fisher
Stevens) dirigálta le, aki olyannyira megilletődhetett a két színészlegenda
jelenlététől, hogy a kreatív irányítást feladva, feltételek nélkül bízta az öregfiúkra
a film sorsát. Így a játékidő java a karakterépítést szolgálja: Pacino és
Walken kedélyesen évődnek a kamera előtt (inkább rájátszanak a korukra, mintsem
tagadni próbálnák azt), önironikus monológokat szavalnak, faltól-falig
kijátsszák a komikus szituációkat, időnként pedig revolvert ragadnak, hogy régi
vágású úriemberekként igyekezzenek korrigálni az őket mélyen felháborító
erkölcsi kilengéseket. Ugyanakkor a ’70-es években rekedt veteránok számára
értékes támogatást nyújtanak a kiváló mellékszereplők: Addison Timlin imádni
valóan bűbájos pincérlánya és Vanessa Ferlito bosszúszomjas figurája sokkalta
markánsabb és élettelibb, mint maguk a címszereplők.
A Született gengszterek ódivatú
stílusmozi, Al Pacino, Christopher Walken és Alan Arkin természetes lazasággal
hozzák az ízig-vérig cool figurákat, de valamiért mégis olyan érzése van a
nézőnek, hogy mindenki jobban járt volna, ha a három gengszter ifjúkori
kalandjairól készítenek egy valamelyest intenzívebb, ugyanakkor hasonlóan
megfontolt és vagány filmet.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1090 átlag: 5.52 |
|
|
|
|