|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDSzárazonSepsi László
Smashed – amerikai, 2012. Rendezte: James Ponsoldt. Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, Aaron Paul, Octavia Spencer. Forgalmazó: SPHE. 78 perc.
Hollywood legnagyobbjai közt
számtalan olyan figurát találunk, akiknek legendájához hozzátartozik, hogy nem
vetették meg az italt, ennek ellenére viszonylag ritka, hogy egy épülgető
életmű vezérfonalát az alkoholmámor jelentse. Korai rövidfilmjei után James
Ponsoldt 2006-ban debütált a Sundance-en az Off
the Black című coming of age-drámával, amiben egy lerobbant baseball-edző
(Nick Nolte) pártfogolt egy nehéz sorsú fiút két Budweiser között, a tavaly
készült Szárazon már a Míg tart a bor és friss a rózsáig
visszanyúló piásmelodráma, az idén mozikba kerülő The Spectacular Now pedig egy nagyivó középiskolás partiállat
megváltó szerelmének tragikomédiája.
Szemben Blake Edwards klasszikusával, ami az első csokilikőr
ízű csóktól kalauzol végig a páros leépülésének stációin, a Szárazon az
egykor a sarki kocsmában fogant – és már évek óta futó – románc mélypontjánál
kezdődik. Vizeletben ázó, másnapos
ébredések, hányás egy általános iskolás osztály előtt, majd egy crackpipával
töltött meghitt éjszaka: a részeges duó nőtagja (Mary Elizabeth Winstead) végül
besokall és a következő üveg bor helyett az Anonim Alkoholistákat választja. Az
alig nyolcvan perces megváltástörténet elsősorban Winstead jutalomjátéka (ahogy
az Off the Black volt Nolte-nak),
mellette a Breaking Badből ismert
Aaron Paul rutinból hozza a sorozatbeli karakterének egy szolidabb, de
úgyszintén a teljes szétcsúszás határán egyensúlyozó verzióját. A kortárs
függetlenfilmek kellemesen karcos, viszont nézőbarát stílusában előadott Szárazon egy remek alakítással
megtámogatott ujjgyakorlatnak tűnhet az olyan robosztus indie-drámák
árnyékában, mint a Napos oldal vagy a
Blue Valentine, ugyanakkor vonzereje
is ebből fakad. Rutinfeladat, mint a reggeli kávéfőzés, de ez nem mérsékli a
benne rejlő kihívást – próbáljuk csak meg utóbbit másnaposan.
Extrák:
Audiokommentár James Ponsoldt rendező és Mary Elizabeth Winstead
közreműködésével; werkfilm; kisfilm a premierről a Torontói Nemzetközi
Filmfesztiválon; kimaradt jelenetek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 904 átlag: 5.54 |
|
|
|
|