|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziDivat a szerelem!Horváth Eszter
Chic ! – francia, 2015. Rendezte: Jerome Cornuau. Írta: Jean-Paul Bathany. Kép: Stéphane Cami. Zene: René Aubry. Szereplők: Fanny Ardant (Alicia), Marina Hands (Hélène), Eric Elmosnino (Julien), Laurent Stocker (Alan). Gyártó: Alter Films. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 103 perc.
„Beszéljen még nekem a zöldborsóról!” –
suttogja érzékin Fanny Ardant Eric Elmosninónak, s ez egyszer a zöldborsó
valóban csak zöldborsót jelent. Alicia Ricosi (Ardant) egy haute couture divatház szeszélyes tervezője, akit megihlet véletlen
találkozása Juliennel, a kötött pulóveres breton kertrendezővel. Aliciának
inspirációra van szüksége, az új kollekciónak pedig időre el kell készülnie.
Így Hélène-re, a divatház lelkére és eszére marad a feladat, hogy felkutassa és
meggyőzze a férfit, legyen a nagyasszony múzsája.
A Divat
a szerelem! története bátran épít
a képre, ami (többek között Az Ördög
Pradát viselnek köszönhetően) a divatvilágról él a nézők fejében. Van itt
gerinctelen főnök, zseniális, de egoista divattervező, zéró magánélet,
modellek, pezsgő. A könnyed francia vígjátékok sorából azért tűnik ki mégis Cornuau
filmje, mert nem egy klasszikus dichotómiát tár elénk. Nem a karrier kontra
magánélet vagy gonosz főnök kontra okos beosztott történetet nézzük, hanem az
utat, amelyen egy fiatal nő eljut önmagához. Hélène-ben ötvöződik az Ördög és a
túlhajszolt gyakornok karaktere: zsarnok, rideg, törtető, ugyanakkor
kiszolgáltatott és magányos. Marina Hands – aki vonásaiban meglepően emlékezet
Audrey Tautou-ra –, atipikus komika, játéka precíz, apró gesztusokból
építkezik. A Julient alakító Elmosnino ezzel szemben a kortárs francia film
egyik legeredetibb figurája. Karaktere és játékstílusa üdítő ellenpontja
Hands-ének: csupán jelen van, de ez a jelenlét olyan erős, hogy nem tudunk nem
figyelni rá. Ugyanakkor a Divat a
szerelem! kispadra ülteti Fanny Ardant-t, ami finom önkritikának vagy ha
úgy tetszik, belső poénnak is tekinthető: ez a történet nem a művész(et)
kibontakozásának terepe. Ám ettől még nagyon szórakoztató.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 119 átlag: 4.94 |
|
|
|
|