|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziMélyütésSimor Eszter
Southpaw – amerikai, 2015. Rendezte: Antoine Fuqua. Írta: Kurt Sutter. Kép: Mauro Fiore. Zene: James Horner. Szereplők: Jake Gyllenhaal (Hope), Forest Whitaker (Wills), Rachel McAdams (Maureen), Oona Laurence (Leila), 50 Cent (Mains). Gyártó: Escape Artists / Fuqua Films / WanDa Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 134 perc.
A sportfilm mindig kiváló lehetőséget ad egy rendezőnek arra, hogy a test
fizikai megpróbáltatásának ábrázolásán keresztül egy ember érzelmi fejlődését
mutassa be. Rubin ‘Hurrikán’ Carter, Rocky Balboa, Jake La Motta az erő, a
fegyelem, a hősiesség és természetesen a férfiasság megtestesítői. De
beleillik-e a sorba Billy Hope? A Mélyütés
című filmmel a sötét bűndrámákra specializálódott Antoine Fuqua úgy
gondolta, megrendezi az y nemzedék bokszfilmjét (ami eredetileg Eminem
visszatérését jelentette volna a szélesvászonra, egyfajta folytatásaként a 8 mérföld karriertörténetének).
A sztori a „Remény”-nek keresztelt bokszoló megváltástörténete, akinek
mindene megvan: pénz, siker, család. Egy tragédia – melynek közvetett okozója –
következtében mindenét elveszíti, de erejének köszönhetően és agresszív
természetét legyőzve végül megváltja önmagát. A Kemény motorosokat jegyző Kurt Sutter forgatókönyve sajnos nem
mentes a kliséktől, de a rendező jó atmoszférateremtő képessége lehetőséget ad
arra, hogy Jake Gyllenhaal intenzív alakítása kerüljön a film középpontjába. A
Hope-ot alakító színész ismét elképesztő fizikai metamorfózison ment keresztül
a teljes színészi azonosulásért. Míg az
Éjjeli féreg szerepe miatt 13 kilót fogyott, most – a karakterére jellemző
elszántsággal –izomkolosszussá formálta át magát. Antoine Fuqua rendező gyakran
használ közeli képeket és az izmos, tetovált, megkínzott, folyton izzadt és
vérző testnek a brutálisan expresszív, nyers ábrázolásán keresztül ad
betekintést a karakter lelkének mélyére. Gyllenhaal vérben forgó szeme megmarad
a néző emlékezetében. Talán ez a szolid őrület – ami megvolt a La Mottát
alakító, fiatal Robert De Niróban is – előjele annak, hogy Jake Gyllenhaal
lassan a legkiválóbb színészek sorába emelkedik.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 63 átlag: 5.56 |
|
|
|
|