|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziMadeleineKovács Kata
Madeleine – olasz, 2016.
Rendezte és írta: Lorenzo Ceva Valla és Mario Garofalo. Kép: Federico Torres.
Zene: Arthur Valentin Grosz. Szereplők: Chloe Thill (Madeleine), Adele Zaglia
(Sophie), Adriana De Guilmi (Adriana), Marco Cacciola (Luciano), Luigi Scala
(Santino). Gyártó: Ainom Films / Amego Film. Forgalmazó: Feliratos. 94 perc.
Olasz-magyar koprodukció
– Osvárt Andrea egyik első produceri vállalkozása – egy francia-olasz
testvérpárról, akik nagymamájuknál nyaralnak egy lerobbant, bájos vidéki olasz
villában. Madeleine és Sophie között csupán néhány év van, de ezen a nyáron ott
tátong köztük a kamaszkor vízválasztója is, Madeleine még érzékeny gyerek,
akinek a fantáziáját a körülötte lévő udvar, a bokrok mélyén rejtőző, rikoltozó
páva, és a nagymama történetei mozgatják, Sophie viszont szigorúan a virtualitásba
temetkezik, amikor pedig elődugja az orrát, kamaszosan kegyetlen és elutasító
mindenkivel. A két gyerek először egyikük bántalmazásával, majd a nagyi
hirtelen jövő, súlyos betegségével, végül egy gyilkossági kísérletnek is
nevezhető balesettel szembesül, és nem utolsó sorban azzal, hogy az egymást
követő traumák közepette egyik szülő sem rohan a segítségükre. Mindennek
középpontjában Madeleine áll, aki minduntalan megpróbál kapcsolatot teremteni a
felnőttek világával, beleértve a nővérét is.
A film körülbelül a
játékidő kétharmadánál váratlan fordulatot vesz, az addigi lebegő,
melankolikus, melodrámai hangulatból hirtelen – az apa, pár perces road movie
kitérőt követő felbukkanásával – abszurd epizódokkal tűzdelt kisrealista
komédiává alakul. A film nyitóképe az autópálya felüljárón álló gyerekkel
beígéri a prousti áthallásokkal (madeleine-jelenet?) átszőtt
felnövéstörténetet, végül azonban stilisztikailag teljesen szétesik, és a
valóban súlyos tragédiák is súlytalanná válnak benne.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 4 |
|
|
|
|