|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziKörökSepsi László
Rings
– amerikai, 2017. Rendezte: F. Javier Guiterrez. Írta: David Loucka és Jacob
Aaron Estes. Kép: Sharone Meir. Zene: Matthew Margeson. Szereplők: Matilda Lutz
(Julia), Alex Roe (Holt), Johnny Galecki (Gabriel), Vincent D’Onofrio (Burke).
Gyártó: Vertigo Entertainment / BenderSpink. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Feliratos. 102 perc.
Ha
más erénye nehezen is lelhető fel F. Javier Gutiérrez filmjének, a cím többes
száma valóban találó: a Ringu amerikai
verziójának második folytatása ugyanis tényleg két film. Az első fele-harmada
pikáns ellentmondással abba a tinihorror-paradigmába próbálja beilleszteni az
elátkozott videókazetta városi legendáját, amellyel szemben Gore Verbinski
filmje 2002-ben alternatívát jelentett. Már a nyitány lezuhanó repülője a Végső állomás-sorozatot idézi, majd az
alkalmi szexek után egymást Samara videójával mintegy körbefertőző egyetemi
kutatócsoport velős tanmeséje láttán Jan Harold Brunvand is elismerően
csettintene.
De
mielőtt a nippon importszellem a kicsapongó elsőévesek – és nem kevésbé
promiszkuus professzoruk – mumusává válhatna, a Körök elhagyja a Valami követ,
a Halálos tézis és az ókonzervatív
slasherek összekutyulásából álló receptet, és jellegtelen hőseit vidékre
utaztatva inkább a titkokkal terhelt kisváros gótikus meséjébe fog. Az
érdektelenségben fúló nyomozás a kabócainvázióval sújtott településen ugyan
Samara mitológiáját volna hivatott bővíteni, de eközben lemond a szellemlány és
a technológia viszonyának érdemi újragondolásáról, ami a sorozat folytatásának
talán egyetlen igazán izgalmas vonása lehetne. Bár a széria emblematikus
horror-rövidfilmjének digitalizálása – majd a fájlban fellelt újabb kisfilm –
ebbe az irányba mutatnak, az egyetemi campus közegének elhagyásával a
képrögzítés kísértetiességének vagy a régi és új terjesztési stratégiák
motívuma éppúgy háttérbe szorul, mint a Samara mítoszának alapját adó vizuális
fertőzés-fertőződés egyedi logikája. Mire a Vaksötét
előtti kényszeres tisztelgések után a cselekmény egy slusszpoén erejéig
visszatér az expozícióban kijelölt csapásra, már bőven késő: a Körök úgy fakul semmitmondó fehér zajjá,
mint egy 9Gagen reposztolt tavalyi mém.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 11 átlag: 4.27 |
|
|
|
|