|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
KrónikaKéptávíróN. N.
Todd Solondz A boldogságtól ordítani (Happiness) rendezője új filmjében is megmarad New Jersey paranoiás belvilágában: a faji, szexuális vagy társadalmi diszkrimináció áldozatairól forgat. Másik terve egy John Watersszel közös crazy film, amelyben megrendeznék egy-egy sokszereplős epizód elejét, majd filmet cserélnének.
*
René Clément 1960-as Ragyogó napfénye után ismét film készült Patricia Highsmith első Ripley-regényéből: a 2000. év egyik nagy Oscar-esélyesének tartott The Talented Mr. Ripley rendezője Anthony Minghella, Alain Delon egykori címszerepét Matt Damon játssza.
*
Van, aki szerint a Szellemkutya nem is annyira Jarmusch-film, mint inkább a zenét szerző Wu-Tang Clan óriásklipje. Most mindenesetre maguk a zenészek is filmezésbe fogtak, a Mihaszna élet (Trifle life) főhőse két sikerre áhítozó brooklyni rapper.
*
Cukamoto Sinyát (Gemini) követően újabb japán rendező-sztár készít kosztümös drámát a Meidzsi-korszakról. Tizenhárom évvel a Szerelmem, Max után Osmia Nagisza ismét játékfilmet forgatott, a Gohatto címet viselő szamuráj-történetet december közepén mutatták be Tokióban. A Siba Rjótaro történelmi regényét feldolgozó alkotás főszerepeit neves japán színészek játsszák, többek közt Kitano Takesi, aki éppen Osimának köszönhette első filmszerepét a Boldog karácsonyt, Mr. Lawrence-ben.
*
Wim Wenders új filmje, az Egymillió dolláros hotel 2030-ban játszódó sci-fi, a főszerepben Mel Gibsonnal, aki egy rejtélyes öngyilkossági ügyben nyomoz a sötét és eső áztatta Los Angelesben. A film a U2 frontembere, Bono forgatókönyvéből készült, és Gibson produkciós cége, az Ikon finanszírozta.
*
A Tábornok nincs többé. Meghalt George Cambell Scott, alias „Patton tábornok”. A katonás külső, a legszigorúbb hollywoodi tekintet mögött azonban nem bürokrata, hanem kiváló karakterszínész lakozott. Amikor ezért a címszerepért 1971-ben Oscart kapott, visszaadta a díjat, mondván, nem kíván a „húsbemutató” részese lenni. Emlékezetes filmszerepei: Turgidson tábornok Kubrick Dr. Stangelove-jában, A delfin napjának professzora, Fagin és Scrooge két tévés Dickens-sorozatban.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1132 átlag: 5.3 |
|
|
|
|