|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
KrónikaEureka AudiovisualEurópai audiovizuális közösségKoltai Ágnes
A brüsszeli székhelyű Eureka Audiovisual-t francia kezdeményezésre öt esztendővel ezelőtt alapították. Utólag csatlakozott a szervezethez négy kelet-európai ország, így jelenleg huszonnyolc tagállam alkotja azt az egész Európát átfogó közösséget, amely a nemzeti kulturális identitás tiszteletben tartásával (mi több: annak megerősítésével) kontinentális védelmi szövetség, egyfajta védegylet kíván lenni. A nemzetközi audiovizuális piacon Európa egységes erőként óhajt fellépni, mind a technikai fejlesztés, mind pedig a műsorkészítés és -terjesztés területén.
Az Eureka célja: széles európai együttműködési hálózat megteremtése. A szervezet a következő terveket támogatja: az egységes európai audiovizuális piac létrehozása érdekében minden olyan technológiai fejlesztést, kiváltképp a nagyfelbontóképességű televíziós rendszer, a HDTV kidolgozását, amely versenyképes lehet Európán kívül; szorgalmazza közös műsorok, produkciók készítését; az európai műsorlánc kialakítását; a kis nemzetek, a földrajzi és/vagy nyelvi adottságok miatt korlátozott lehetőségű nemzetek audiovizuális iparának és produkcióinak versenyképesebbé válását. Az Eureka ipari és kulturális együttműködési közösség.
Az Eureka összehangolja a rendezők, a műsorszórók, a forgalmazók, a mozisok, a kulturális alapítványok, a kutatóintézetek és oktatási intézmények munkáját. Információszolgáltatással és kapcsolatok alakításával szolgálja a tagországok érdekeit.
Az Eureka szervezete: az egyes országokat koordinátorok képviselik, a Koordinátorok Bizottsága két-három havonta ülésezik és megtárgyalja azokat a terveket, programokat, melyek – támogatást kérve – a szervezethez beérkeztek. A Végrehajtó Tanács és a Koordinátorok Bizottsága között a Titkárság teremt kapcsolatot.
Az Eurekához a tagállamok képviselőin keresztül juttathatja el mindenki tervezetét, programjavaslatát, elképzelését. A szervezet magyarországi koordinátora Lugossy László filmrendező.
A szervezet soros elnökét július 1-jétől Finnország delegálja, ebből az alkalomból június közepén háromnapos sajtótalálkozót tartottak Helsinkiben.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1477 átlag: 5.54 |
|
|
|
|