|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégVetélytársnőkSchreiber László
Szerelem, sport, vetélkedés, akarat, féltékenység, megannyi remek téma csakúgy, mint a barátság, a halál, elvágyódás, a suszterinasok élete, vagy bármi más. Leningrád, Szocsi éppúgy ideális helyszínek, mint New York, Katmandu vagy Kolozsvár. Egy irodalmi mű vagy egy film születése általában itt kezdődik, a téma és a helyszín megválasztásánál. Azokat a valamiket, amelyek ezen a ponton nemcsak kezdődnek, hanem véget is érnek, hamvába holt kísérleteknek szokás nevezni. Ebbe a kategóriába tartozik ez a szovjet film is, véget nem érő kajak- és szörfversenyeinek minden műtermi izgalmával együtt.
Egyre erősödik a gyanú bennem, hogy minden ország filmgyártásában vannak titkos parancsnak engedelmeskedő rendezők, akik lemondanak dicsőségről, hírnévről, még az alkotás öröméről is, hogy elfogadhatatlanul gyenge filmeket készítve, a rossz példa taszító erejével segítsék a művészet, az emberi kultúra ügyét. Ha szapulni halljuk őket, jusson eszünkbe, hogy nem dilettánsok ők, nem is pimasz fráterek, akik értelmi és érzelmi fogyatékos gyermeknek hisznek minket. Nem. Küldetést teljesítenek. Hősök.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1175 átlag: 5.41 |
|
|
|
|