KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
   1979/december
• Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
• N. N.: Radványi Géza filmográfiája
• Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
• Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
• Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
• Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap

• Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
• Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
• Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
• Pünkösti Árpád: Márványaink
• Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
• Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
• Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
• András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
• Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim

• László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A skarlát betű
• Bikácsy Gergely: Élő erők
• Báron György: Hollónegyed
• Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
• Urbán Mária: A kérdés
• Kulcsár Mária: Magánvélemény
• Gyárfás Péter: A vad hattyúk
• Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
• Sólyom András: A forró nyár árnyai
• Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
• Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
• Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
• Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
• Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
• Ökrös László: Októberi esték
• Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
• Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
• Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
• Császár István: A kritika ártalmasságáról
• Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
• N. N.: Posta
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Apróbb hibák

Reinecke Hubert

 

Rendszeresen, és igen nagy érdeklődéssel szoktam olvasni a Filmvilág számait. Többek között azért, mert nagyon jól informál, mindig aktuális, eléggé megalapozott kritikával elemzi az új filmeket. és a filmtörténetet sem hanyagolja el.

De most egy kritikai megjegyzéssel fordulok önökhöz. Akkor süllyed egy újság (vagy akármilyen elemző írás) minőségi színvonala, ha a magas nívójú kritikákban olyan apróbb hibák vannak, mint a Filmvilág 80/6. számának három cikkében.

1. Almási Miklós Aki ezt olvassa, hüje című írásában elemzi az American Graffiti című filmet. Cikkében a következő olvasható: „A fiatal George Lucas első filmjében egyetlen ilyen felirat sem látható.. azt sugallván, hogy Lucasnak az Ameritan Graffiti az első filmje, noha a Csillagok háborúja nyomán kitört „láz” során mindenki megtudhatta, hogy az első film a THX 1138.

2. Kulcsár Máriának a Kicsi a kocsi, de erős című filmről írt kritikájában olvasható, hogy a Verseny a javából Fate professzorának alakítója Peter Falk volt. Szegény Jack Lemmon, aki olyan nagy sikerrel alakította ezt a szerepet, és szegény Peter Falk, aki Fate professzor (Jack Lemmon) Jobb keze volt a filmben!

3. Hegedűs Tibor A csendestárs című filmről írt kritikájában – jogosan – sztárnak nevezi Elliot Gouldot. Ezért találom hiányosnak az utána következő felsorolást Elliot Gould filmjeiről. A kritikus tanulságául Elliot Gould további két, Magyarországon is bemutatott filmjét szeretném felsorolni: Földi űrutazás, MASH.

Véleményem szerint az általam említett két filmben bontakozott ki a leginkább Elliot Gould tehetsége és egyénisége.

Három kis hiba, amelyek dezinformálják az olvasót, ha nem tudja az igazságot, és felbosszantják akkor, ha tudja.

A továbbiakban is hű olvasója maradok újságuknak, és bízom abban, hogy a későbbiekben több figyelmet fordítanak az ilyen „apró” hibák kiküszöbölésére.

 

Tisztelettel:

Reinecke Hubert (Budapest)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/09 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7749