|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
KrónikaKéptávíróN. N.
Tangó, fantomok és Pénelope Cruz. Pedro Almodóvar új filmet forgat, a Volver (Visszatérni) két helyszínen, Madridban és Almodóvar szülőföldjén, La Manchában játszódik, és egy család asszonyai három generációjának történetét meséli el.
*
Rembrandt Éjjeli őrjárata filmre ihlette Peter Greenawayt. A történet középpontjában a híres festmény megfestése áll. A bemutatót a festő születésének 400. évfordulójára, 2006-ra tervezik.
*
Hollywoodban folytatódik a sikeres ázsiai filmek újrahasznosítása. Martin Scorsese a hongkongi kettősügynök-film, a Szigorúan piszkos ügyek adaptálására készül. Az új változatban a bostoni rendőrség ügynöke (Leonardo DiCaprio) egy ír-amerikai bandába épül be, miközben a gengszterek a rendőrök soraiba építik be a téglát (Matt Demon).
*
Cronenberg John Wagner (Dredd bíró) képregényéből forgat: hősét (Viggo Mortensen) azért fogják perbe, mert önvédelemből gyilkolt. Az Erőszakos történet befejezése után Cronenberg visszatér örök témájához, az emberi testhez. A Fájdalomcsillapító szép új világában a szépségipar lesz a vezető iparág, a plasztikai sebészet pedig a legnépszerűbb művészet.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1911 átlag: 5.5 |
|
|
|
|