|
Év
1979/december
|
Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
N. N.: Radványi Géza filmográfiája
Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap
Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
Pünkösti Árpád: Márványaink
Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim
László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
Zalán Vince: A skarlát betű
Bikácsy Gergely: Élő erők
Báron György: Hollónegyed
Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
Urbán Mária: A kérdés
Kulcsár Mária: Magánvélemény
Gyárfás Péter: A vad hattyúk
Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
Sólyom András: A forró nyár árnyai
Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
Ökrös László: Októberi esték
Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
Császár István: A kritika ártalmasságáról
Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDÍzlésficamKovács Marcell
Art School Confidential – amerikai, 2006. Rendezte: Terry Zwigoff. Szereplők: Max Minghella, Sophia Myles, John Malkovich. Forgalmazó: FHE Hungary. 98 perc.
A Tapló télapó harsány viccei után Terry Zwigoff most egy kevésbé magától értetődő, csavaros komédiával jelentkezik abból a fajtából, amelyet a kacagtató helyett inkább az elgondolkodtató jelzővel szokás illetni.
A forgatókönyvet egyik saját munkája alapján Daniel Clowes, a neves független képregényszerző írta, és korábbi közös filmjükhöz, a Tétova tinédzserekhez hasonlóan a történetet ezúttal is a vitriolos embergyűlölet és a szirupos érzelgősség fura keveréke jellemzi. Az Ízlésficam is tinivígjáték, egy művészeti főiskolán játszódik, itt vívja a fiatal főhős egyre kilátástalanabb küzdelmét az érvényesülésért a festészet és a szerelem frontjain. Rendhagyó módon egy sorozatgyilkosos szál is gazdagítja a mesét, és a film ügyesen váltogatja a románcot a krimivel, a kollégiumi bohózattal és a felnőtté válás drámájával. A könnyed, fordulatos és minden mesterkéltségtől mentes rendezésnek köszönhetően nem fekszi meg a gyomrot a mondanivaló, miszerint mindenki ostoba, törtető, önző és hazug, a művészeti életben bizonyosan, de alighanem azon túl is. Az üzenet univerzális: bizony, ilyen bénák vagyunk, mondják az alkotók az ilyen bénák vagytok helyett, úgyhogy nincs sértődés.
Csak remélni lehet, hogy Zwigoff és Clowes láthatóan olajozott együttműködése további produkciókat eredményez majd. A jövőben talán a magyar címadással is több szerencséjük lesz.
Extrák: werkfilm, kimaradt jelenetek, bakiparádé és rövid riport a film bemutatójáról a Sundance fesztiválon.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 985 átlag: 5.51 |
|
|
|
|