KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
   1979/december
• Makk Károly: „A rendező nem más, mint a színész tükre...” Makk Károly beszélgetése Radványi Gézával a Circus maximus forgatása közben
• N. N.: Radványi Géza filmográfiája
• Nemeskürty István: Valaki Európában Radványi Géza első négy filmje: 1940–41
• Karcsai Kulcsár István: Vándorévek
PRO ÉS KONTRA
• Váncsa István: Fusson, akinek nincs lakása Ajándék ez a nap
• Báron György: Egy nap, meg a többi Ajándék ez a nap

• Zsolt Róbert: Rettegő autóversenyző nincsen Sebességláz
• Richter Rolf: Magánélet az NDK-ban
• Bikácsy Gergely: Ki fél Godard-tól?
• Pünkösti Árpád: Márványaink
• Fábry Sándor: Kamaszfilm Próbafelvétel
• Kozák Márton: „Csak Péter és Pál van” Beszélgetés Elek Judittal
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Újjáéled a megtépázott Arany Oroszlán? Velence
• Csala Károly: Új korszak a lengyel filmben Gdańsk
• András Ferenc: Érzelmes utazás Lengyelországban
• Zalán Vince: Milyen lesz a nyolcvanas évek filmművészete? Lille, Mannheim

• László Zsófia: Régi filmek gobelinje
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A skarlát betű
• Bikácsy Gergely: Élő erők
• Báron György: Hollónegyed
• Dániel Ferenc: A vasálarcos férfi
• Urbán Mária: A kérdés
• Kulcsár Mária: Magánvélemény
• Gyárfás Péter: A vad hattyúk
• Babusik Ferenc: Nick Carter, a szuperdetektív
• Sólyom András: A forró nyár árnyai
• Sajóhelyi Gábor: Zöldövezet
• Tótisz András: Don Quijote újra lovagol
• Iván Gábor: A Jó, a Rossz és a Csúf
• Grawátsch Péter: Néma párbaj
KÖNYV
• Veress József: A szovjet filmirodalom újdonságai
TELEVÍZÓ
• Ökrös László: Októberi esték
• Tandori Dezső: Zsinórírással, analfabétáknak? Különvélemény Bergman tévésorozatáró
• Avar János: Frak Flaherty Fehér Háza Washington zárt ajtók mögött
• Faragó Vilmos: Jár a baba, jár
• Császár István: A kritika ártalmasságáról
• Rozgonyi Iván: Képernyő, vario, fegyelem és szerencse Beszélgetés Biró Miklós tévéoperatőrrel
POSTA
• N. N.: Posta
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Miért éppen Minnesota?

Parádi Orsolya

New In Town – amerikai, 2009. Rendezte: Jonas Elmer. Írta: Ken Rance és C. Jay Cox. Kép: Chris Seager. Zene: John Swihart. Szereplők: Renée Zellweger (Lucy Hill), Harry Connick Jr. (Ted Mitchell), Nathan Fillion, Siobhan Fallon (Blanche Gunderson), Frances Conroy (Trudy Van Uuden). Gyártó: EEG / Epidemic / Gold Circle / Safran. Forgalmazó: SPI. Feliratos. 97 perc.

 

A gazdasági világválság igazi mélységeit a pesszimisták szerint még meg sem tapasztaltuk, a filmipar máris reagált a jelenségre. Érdekes módon a pályáját rövidfilmekkel, reklámokkal, klippekkel kezdő, majd Stephen Frears és Sidney Lumet szárnyai alatt kiforró, Fassbinder-díjas dán Jonas Elmer első angol nyelvű filmje egy amerikai romantikus komédia.

A ragyogó kék floridai ég alatt a menő, szingli üzletasszony határozottan lépked felfelé tűsarkújában a céges ranglétrán, míg a film harmadik percében el nem küldi főnöke a világ végére, a Minnesota-alsói városkába, hogy leépítsen egy veszteséges kis élelmiszerüzemet. Lucy-t egyszerű, melegszívű emberek fogadják házisütikkel, tápiókapudinggal, és azonnal összehoznák az egyetlen szabad férfival, aki azonban a helyi szakszervezetis. Város kontra vidék, öltönyös majmok kontra munkásosztály. A keménykedő női cápa és a szakállas, sört vedelő férfi azonnal összeugrik, hogy aztán a megfelelő puhító körök után egymás karjaiba omoljanak a bezárástól megmentett gyár kellős közepén, a munkások karának tapsa közepette.

Az nem baj, hogy a film nem lépi túl a műfaji kereteket, az viszont igen, hogy hemzseg a sztereotípiáktól, és mentes minden eredetiségtől - a karaktereket tekintve a Coen testvérek Fargo-jának erősen kilúgozott és szomorú karikatúrájának tűnik. Hiába a jó témaválasztás, a forgatókönyv laposságát és fantáziátlanságát se Renee Zellweger, se Harry Connick Jr. játéka nem képes felülírni, bár a színésznőt eddig még nem láttuk beragadt zipzárú kezeslábasban azért küzdeni, hogy egy behavazott erdőben könnyíthessen magán.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/04 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9742