|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
DVDSzárazonSepsi László
Smashed – amerikai, 2012. Rendezte: James Ponsoldt. Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, Aaron Paul, Octavia Spencer. Forgalmazó: SPHE. 78 perc.
Hollywood legnagyobbjai közt
számtalan olyan figurát találunk, akiknek legendájához hozzátartozik, hogy nem
vetették meg az italt, ennek ellenére viszonylag ritka, hogy egy épülgető
életmű vezérfonalát az alkoholmámor jelentse. Korai rövidfilmjei után James
Ponsoldt 2006-ban debütált a Sundance-en az Off
the Black című coming of age-drámával, amiben egy lerobbant baseball-edző
(Nick Nolte) pártfogolt egy nehéz sorsú fiút két Budweiser között, a tavaly
készült Szárazon már a Míg tart a bor és friss a rózsáig
visszanyúló piásmelodráma, az idén mozikba kerülő The Spectacular Now pedig egy nagyivó középiskolás partiállat
megváltó szerelmének tragikomédiája.
Szemben Blake Edwards klasszikusával, ami az első csokilikőr
ízű csóktól kalauzol végig a páros leépülésének stációin, a Szárazon az
egykor a sarki kocsmában fogant – és már évek óta futó – románc mélypontjánál
kezdődik. Vizeletben ázó, másnapos
ébredések, hányás egy általános iskolás osztály előtt, majd egy crackpipával
töltött meghitt éjszaka: a részeges duó nőtagja (Mary Elizabeth Winstead) végül
besokall és a következő üveg bor helyett az Anonim Alkoholistákat választja. Az
alig nyolcvan perces megváltástörténet elsősorban Winstead jutalomjátéka (ahogy
az Off the Black volt Nolte-nak),
mellette a Breaking Badből ismert
Aaron Paul rutinból hozza a sorozatbeli karakterének egy szolidabb, de
úgyszintén a teljes szétcsúszás határán egyensúlyozó verzióját. A kortárs
függetlenfilmek kellemesen karcos, viszont nézőbarát stílusában előadott Szárazon egy remek alakítással
megtámogatott ujjgyakorlatnak tűnhet az olyan robosztus indie-drámák
árnyékában, mint a Napos oldal vagy a
Blue Valentine, ugyanakkor vonzereje
is ebből fakad. Rutinfeladat, mint a reggeli kávéfőzés, de ez nem mérsékli a
benne rejlő kihívást – próbáljuk csak meg utóbbit másnaposan.
Extrák:
Audiokommentár James Ponsoldt rendező és Mary Elizabeth Winstead
közreműködésével; werkfilm; kisfilm a premierről a Torontói Nemzetközi
Filmfesztiválon; kimaradt jelenetek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 904 átlag: 5.54 |
|
|
|
|