|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziKertvárosi bordélyKovács Kata
Concussion – amerikai, 2013. Rendezte és írta: Stacie Passon. Kép: David Kurta. Zene: Barb Morrison. Szereplők: Robin Weigert (Abby), Maggie Stiff (Sam), Johnathan Tchaikovsky (Justin), Ben Shenkman (Graeme). Gyártó: Razorwire / 93 Films. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 96 perc.
Érzékeny lelkű, de szálkásra gyúrt asszony
titkos szexuális kalandjai egy vintage
loft lakásban, avagy hová menekül az amerikai középosztálybeli nő a
tökéletes kertvárosi békéből? Abby a szuburbia-melodrámákból ismert jómódú,
eltartott és unatkozó amerikaiak életét éli: kissé frusztrált, kilóg a sorból,
máskülönben jól megvan meleg házasságában, jogász feleségével és két
gyerekével. Elveszetten tologatja a bevásárlókocsiját a helyi áruházban, túl
sokat edz és porszívózás közben könyveket olvas. Idegesítik a zeneboltban
zajongó kölykök és a fürdőszoba padlóján a hajszálak. Valami újra vágyik, és
egy szimbolikus fejsérülésből felépülve bele is vág. Felújít egy belvárosi
lakást, és egy pénzért vett szexuális kalandnak köszönhetően arra is ráébred,
mire fogja használni: egy ifjú madame irányítása alatt eszkort lesz, és itt
fogadja a klienseket. Ám érzelmesen-ízlésesen berendezett lakása inkább
szerelmi fészek, mint bordély, a légyottok előtt pedig kötelező a randevú.
Kettős élet: menekülés a monoton külvárosból, mely tökéletesen elfojtja az
önkifejezés minden formáját, be a nagyvárosba, a szexuális és érzelmi
kalandokba – az amerikai kultúra örökzöld témája, a függetlenektől a
mainstreamig, a Mad Mentől a The Guitarig (vagy épp az Afternoon Delightig, mely a Kertvárosi bordéllyal együtt a 2013-as
Sundance-en szerepelt).
Az „érzékeny”
történetmesélés és az Abbyt alakító Robin Weigert alakítása néha feledteti
ugyan, hogy az elsőfilmes Stacie Passon és Rose Troche producer (Birtokviszony, L.) munkája nem hoz friss színt a palettára, hiszen nem tudunk meg
semmi újat sem a vágyakozó hősnőről, sem a többi női karakterről (a kövér
szűzlánytól a jégkirálynőig). A Kertvárosi
bordélyt vélhetően a
szexábrázolása révén szánták tabudöntőnek, végső soron azonban az észrevétlen
Sundance-filmek közé tartozik, és nemcsak azért, mert az Adèle életét előbb láttuk.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 411 átlag: 5.54 |
|
|
|
|