|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziMicsoda nők!Vajda Judit
Sous les jupes des filles – francia, 2014. Rendezte:
Audrey Dana. Írta: Audrey Dana, Muriel Magellan, Cécile Sellam, Raphaelle
Valbrunne. Kép: Giovanni Fiore Coltelacci. Szereplők: Isabelle adjani (Lily),
Laetitie Casta (Agathe), Alice Belaidi (Adeline), Audrey Dana (Jo), Julie
Ferrier (Fanny). Gyártó: Fidélite Films. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált 116 perc.
A két mesterlövész maszkulin szemszögből előadott hűtlenségi
katalógusa után két évet kellett várni egy, a női szexualitásra kíváncsi
francia vígjátékra. Habár 2009-ben készült már számos női figurát felvonultató,
hangsúlyosan feminin témát feldolgozó francia film (Színésznők bálja), a Micsoda
nők! a honfitársak helyett a Meg Ryan nevével fémjelzett Nők nyomdokait követi. Audrey Dana
színésznő rendezői debütálása emellett hasonló eszközzel él, mint az említett A két mesterlövész, csak szkeccsfilm
helyett egybeszövi a különféle sztorikat, és sokszereplős, sokszálú
narratívával dolgozó tablófilmben fogalmazza meg, milyen különböző kihívásokkal
küszködnek ma a francia nők.
A szélsőségesen nőies és szigorúan szexuális (menzesszel
kezdődő és cunilingusszal végződő) Micsoda
nők! több ponton is emlékeztet a Meg Ryan-féle elődre. A cselekményt
mozgató konfliktusok itt is, ott is egy-egy jellegzetesen nőies esemény során
érnek nyugvópontra (a Nőkben
divatbemutató, itt ruhavásár folyamán), és rokon a szeretővel
kapcsolatfelvételt kezdeményező megcsalt feleség motívuma is. Ám a viszonylag
egységes Nőkkel szemben a Micsoda nők!-ben aránytalanságot okoz,
hogy a sok szál nem egyforma súllyal jelenik meg: a barátnőt kereső
üzletasszony, a félénk ügyvédnő, a leszbikussággal kacérkodő htb. és a
szeretőjét megöröklő nimfomániás sztorija rátelepszik a többire, míg a
szexmegszállottá váló buszsofornőhöz és a neurotikus nőgyógyászhoz kapcsolódó
vonalról gyakran megfeledkeznek az alkotók. Egyenrangú elemként kerül egymás
mellé ugyanakkor gyilkossággal súlyosbított családi dráma, rákbetegség és hányós-mellbimbócincálós
burleszk – ami további zavart okoz. A Micsoda
nők! mindezek miatt zavarba ejtő és nem elég fajsúlyos alkotás, ugyanakkor
a francia film nem egy nagy nevének ad lehetőséget jutalomjátékra.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 193 átlag: 5.28 |
|
|
|
|