|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziElemi szerelemTüske Zsuzsanna
Une rencontre – francia, 2015. Rendezte és írta: Lisa Azuelos. Kép: Alain Duplantier. Szereplők: Sophie Marceau (Elsa), François Cluzet (Pierre), Lisa Azuelos (Anne), Alexandre Astier (Eric). Gyártó: Pathé / Bethsabée Mucho / TF1. Forgalmazó: MTVA. Szinkronizált. 81 perc. A végül két tannyelvűre
sikeredett LOL hazai földön és
álomgyári partokon is elkészített feldolgozása után, a kajla tini-szösszeneteket
jegyző francia rendezőnő, Lisa Azuelos ezúttal nagykorú románcban éli ki
olthatatlan játékos kedvét. Azuelos a Házibulik
egykori királylányát, az azóta érett nagyasszonnyá nemesedett Sophie Marceau-t
megtartja előző filmjéből, de az Elemi
szerelemben – az anyaszerepen túl – egy ábrándos sors-társasjátékba
helyezi. A negyven feletti Elsa népszerű regények kikapós írónőjeként és
szépleányok anyjaként, míg a középkorú Pierre sikeres ügyvédként , mintaszerű
férjként és apaként éli tökéletes életét – mígnem véletlen találkozásuk
felbolygatja mindennapjaikat és komoly szerelmi dilemma elé állítja őket: mi a
nagyobb tragédia, ha az első fellángolás hatására újra látják egymást, vagy ha
tiszteletben tartva a házasság intézményét, soha többé nem találkoznak.
A LOL képsorain még csak az újkori kommunikációs csatornák (sms,
chat-ablak) képi megjelenítése volt hangsúlyos – az Elemi szerelemben már a látványos filmnyelvi eszközök elsőre öncélúnak
ható orgiája főszerepet kap, hogy aztán egy bravúros szerzői huszárvágással értelmet
és koncepciót nyerjen, így aztán a megkapó szépségű kompozíciókat túlharsogó
képi túlzások is izgalmas metaforákként üdvözülnek. A delikát formai és tartalmi
rímek átfogalmazzák a döntéshelyzet tétjét: a kérdés az lesz, vajon manapság ki az igazi hős egy szerelmi történetben,
aki elhagyja a családját az újért vagy aki a szerelemről mond le. Az
elbeszélés praktikái a sors játékával, a mozi nyújtotta színpompás álom az új
szerelem izgalmával kerül közös nevezőre, míg a csendes, láthatatlan filmnyelv
a nyugodt szépségű megállapodottságról mesél finom varázslattal.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 212 átlag: 5.5 |
|
|
|
|