|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziKész katasztrófaHuber Zoltán
Trainwreck – amerikai, 2015. Rendezte: Judd Apatow. Írta: Amy Schumer. Kép: Cody Lee Lipes. Zene: Jon Brion. Szereplők: Amy Schumer (Amy), Bill Hader (Aaron), Brie Larson (Kim), Tilda Swinton (Dianna), John Cena (Steven). Gyártó: Apatow Productions / Universal Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 125 perc.
Judd Apatow újabb felfedezettjének neve
bizonyára nem ismeretlen az amerikai stand up és a minőségi televíziózás
fejleményeit követők előtt. Amy Schumer az elmúlt időszak egyik nagy
szenzációja, a szókimondó New York-i hölgy kiváló szkeccs-sorozatával számos
elismerést gyűjtött be. Első filmjének születését Apatow producer-rendezőként
segítette, míg Schumer egy remek forgatókönyvet és saját színészi kvalitásait
hozta a produkcióba. Az együttműködéssel szerencsére nemcsak ők, de mi is jól
jártunk.
Schumer a korábbi munkáiból ismerős
figurát hozza és most is felcseréli a megszokott nemi szerepeket. Önéletrajzi
elemekben bővelkedő története hagyományos romantikus komédia annyi
különbséggel, hogy jelen esetben ő hajszolja az egyéjszakás kalandokat és a
férfi lesz az érzékeny, érzelmi kötődésre vágyó fél. Bár ez a csere önmagában
még nem írja felül a műfaj klasszikus szabályrendszerét, e gesztusával Schumer
egyszerre képes fricskázni a hétköznapi hímsovinizmus és a rosszul értelmezett
feminizmus röhejes túlkapásait. Hősnőnk irigyelt szabadsága és felszabadult
viselkedése ellenére sem érzi igazán jól magát a bőrében, ám mindezzel csak
akkor szembesül, mikor felbukkan a szerelem lehetősége.
A személyes nézőpont és a remek
mellékszereplők mellett a film legnagyobb erőssége a főszereplő érzelmi
kiteljesedésének rendkívül érzékeny megragadása. A vaskos poénok mögött valódi
karakterdráma rajzolódik ki, a megváltást a családi kapcsolatok újragondolásán
keresztül a megfelelő önkép megtalálása jelenti. Schumer provokatív őszintesége
és kritikus meglátásai kellő súlyt kölcsönöznek a romatikus mesének, így a
végeredmény könnyedén kiemelkedik az aktuálisan divatos női vígjátékok
mezőnyéből. Az Apatow-pecséttel pedig egy újabb tehetséges komika kerülhet a
köztudatba, mely Schumer karrierje mellett a női egyenjogúság ügyének is jót
tehet.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 35 átlag: 5.29 |
|
|
|
|