|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziAz utolsó boszorkányvadászHegedüs Márk Sebestyén
The Last Witch Hunter –
amerikai, 2015. Rendezte: Breck Eisner. Írta: Cory Goodman és melisa Wallack.
Kép: Dean Semler. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Vin Diesel (Klauder), Rose
Leslie (Chloe), Elijah Wood (Dolan), Julie Engelbrecht (Királynő). Gyártó:
Summit Entertainment / NeoReel. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált 110 perc.
Vin Diesel semmitől sem
fél legújabb, boszorkányos akciófilmjében. Nem csoda, hiszen már a középkori
nyitójelenetben halhatatlansággal átkozza meg a főgonosz, hogy aztán az idők
végezetéig magányosan bolyongjon a világban és halomra gyilkolhassa a
boszorkányokat. A történet napjaink Amerikájában folytatódik, ahol az Egyház
amnesztiát hirdetett, a törékeny békét pedig csak ímmel-ámmal zavarja meg
egy-egy szakadt rockerre emlékeztető renitens banya, akit ezért a status quót
őrző Kaulder (Diesel) rendesen meg is ruház…
Persze haladni kell a
korral, Kaulder pedig nyolcszázéves boszorkányvadász létére meglehetősen
progresszív gondolkodású valaki – még iPadje is van –, így hiába próbálják
rásütni a Halhatatlan Fasiszta bélyegét, ő a politikai korrektség jegyében
éppen egy boszorkánnyal szövetkezik, hogy legyőzze az emberiség kipusztítását
tervező Boszorkánykirálynőt. Az utolsó
boszorkányvadász azért ilyesfajta moralizálásba szerencsére csak nagyon
felületesen bocsátkozik; a maradék időben inkább olyan jelenetekre koncentrál,
amelyekben Kaulder látványos harcok közepette CGI asztalokat borogat.
Ha hinni lehet Vin
Dieselnek és a Lionsgate stúdiónak, Az
utolsó boszorkányvadásztól egy potenciális franchise-t remélnek, már
amennyiben a nézőket is érdekli a dolog. A film végén mindenesetre Kaulder
ahelyett, hogy a hősies halállal örökre lezárná a konfliktust, inkább a
partnernőjét választja, aki a film végére szakadt kismadárból igazi bombanővé
válik (az ilyenektől kapnak hidegrázást a feministák). Hogy a folytatások
bebiztosítása mellett milyen más indítékai lehetnének erre, az rejtély. Kiderül
azonban, hogy míg a Balta és Kereszt rend tagjai az Apple-kütyüket preferálják,
addig a boszorkányok a Microsoft-termékekre esküsznek. Siker esetén a következő
folytatásból talán ezen ellentét gyökereire is fény derül majd.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 46 átlag: 6.15 |
|
|
|
|