|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziA Hunter Killer-küldetésHuber Zoltán
Hunter
Killer – amerikai, 2018. Rendezte: Donovan Marsh. Írta: Don Keith és George
Wallace regényéből Jamie Moss és Arne Schmidt. Kép: Tom Marais. Zene: Trevor
Morris. Szereplők: Gerard Butler (Glass), Gary Oldman (Donnegan), Common
(Fisk), Michael Nyqvist (Andropov), Ilia Volok (Suterev). Gyártó: Original Film
/ Millennium Films / G-BASE. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 122 perc.
A tesztoszteron légköbméterenkénti koncentrációja
zárt, nyomás alá helyezett fémcsövekben törvényszerűen növekszik. A
tengeralattjáró eszményi macsófilmes helyszín, hisz nemcsak szűk terekbe
kényszeríti a szilaj férfihordát, de járműként és fegyverként is látványos. A
legfrissebb merülős kaland alkotói ráadásul nem elégedtek meg az egyenruhák,
műszerek és halálos veszélyek ikonográfiájával, a reagani hősideál teljes
palettáját végigzongorázzák. A világot megmentők nemcsak a víz alatt, a földön
és a levegőben is küzdenek, sorra pipálva ki az összes kötelező harci
cselekményt a lángcsóvát húzó rakétáktól a kiscsoportos kommandózásig.
A militáns fegyverpornó katonás rajongói a Hunter Killer küldetés láttán
gyakorlatilag egy jó kis hidegháborús díszszemlén érezhetik magukat. Mintha
újra 1988-at írnánk és a legmenőbb filmeket még mindig a Cannon logója vezetné
be. Ha a VICO szellemiségében magyarított, eredetileg is tökéletesen
értelmetlen, ám cserébe tényleg gránitkeménységű cím nem orientálna eléggé, az
első jelenet határozottan jelöli ki a fő irányokat. Leendő hősünket, az élet
iskolájában edződött kapitányt a havas vadonban, íjjal a kézben,
szarvasvadászat közben pillantjuk meg és innen nincs megállás. Bár a
hajmeresztő sztori nem áll túl erős lábakon és nagyjából a Vadászat a Vörös Októberre, az Atomcsapda
és Az utolsó esély fontosabb
momentumait ötvözi, a menetrendszerű akciójeleneteket egyben tartja. A szűkebb
célközönség megkapja a maga lőporos adagját, a film viszont nem annyira jó és
nem annyira rossz, hogy másokat lázba hozzon. Az egyetlen igazán bűnös
élvezetet a kortárs mezőny egyik legvalószerűtlenebb figurája, Gerald Butler
garantálja. A skót színész úgy tud takarék Nicholas Cage-üzemmódban játszani,
hogy közben mintha egészen máshol járna fejben. A nosztalgia mellett a film az
ő különös aurája miatt nem merül el teljesen a mélyben.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|