|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
PostaOlvasói levélJúniusi számuk...Bánk Melinda
Júniusi számuk egyik érdekes összeállításának tartom a magyar és külföldi filmkönyvkiadással foglalkozó anyagukat. Két megjegyzésem van csupán. Az egyik, hogy még többet s még gyilkosabban lehetett volna írni a magyar könyvkiadók filmkönyvek iránti bizalmatlanságáról, merev elzárkózásáról. Jellemző, hogy az egyik legkelendőbb filmkönyv-sorozatot nem „igazi” kiadó, hanem a Filmtudományi Intézet és a Népművelési Propaganda Kiadó adja ki. (Ez utóbbi egyébként jól tenné, ha riasztó, az ötvenes évek képzetét keltő nevét – legalább kiadványai címlapján – megváltoztatná.) Jellemző, hogy a Gondolat Kiadó Szemtől Szemben sorozatának filmkönyvei közül majdnem mindegyik elfogyott villámgyorsan, a nyilatkozó szerkesztő szerint mégsem volt elég érdeklődés. Most a könyvhéten is bárki megállapíthatta, hogy a magyar kulturális életben a könyvkiadás az egyik legdicsérhetőbb, legsikeresebb, legigényesebb „ágazat”. Épp ezért riasztó és tűrhetetlen a filmkönyvek áldatlan helyzete. Lapjuk helyesen tette, hogy – ha túlzott udvariassággal is – megpiszkálta ezt a témát. – Másik észrevételem a külföldi filmkönyvekkel kapcsolatos. Miért nem írnak hosszabban az olasz filmkönyvekről, hiszen közismert, hogy egész Európában talán az olasz filmkönyvkiadás a legfejlettebb?
Bánk Melinda
(Budapest)
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1165 átlag: 5.48 |
|
|
|
|