KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/március
• Faragó Vilmos: Esettanulmány Harcmodor
• Pünkösti Árpád: Mozi vagy anti-mozi? Dárday istván és Szalai Györgyi a Harcmodorról
• Lukácsy Sándor: Jó Tiborc a rossz XX. században Fábián Bálint találkozása Istennel
• Csalog Zsolt: Nem csak „cigány film” Koportos
• Zsugán István: „Meghalt a mozi, éljjen a video!” Római beszélgetés Michelangelo Antonionival
• N. N.: Michelangelo Antonioni filmjei
• N. N.: A fotópályázat nyertesei
• Nemes Nagy Ágnes: Anti-antik Pasolini Oidipusz királya
• Matos Lajos: Mert A Sebészek Humanisták M.A.S.H.
• Hegedűs Tibor: Öregfiúk a moziarénában Glória / Szenzáció!
• Bársony Éva: Varázsige: a mozgás Gross Arnold és a film
• R. Székely Julianna: Foglalkozása: gyártásvezető
LÁTTUK MÉG
• Iszlai Zoltán: Gyorshajtás
• Schéry András: Akiket forró szenvedély hevít
• Iszlai Zoltán: Csendes amerikai Prágában
• Veress József: Szerelem első látásra
• Koltai Ágnes: Akció a fegyvertárnál
• Loránd Gábor: Harminc lány és Pythagoras
• Schéry András: Mennyire szerettük egymást
• Tardos János: Négy bandita, tíz áldozat
• Bársony Éva: Az ismeretlen katona lakkcipője
• Hegedűs Tibor: Őrült nők ketrece
• Fekete Ibolya: Gengszterek sofőrje
• Bende Monika: A tajga császárának végnapjai
• Tótisz András: Az ember nem nőhet fel mese nélkül
TELEVÍZÓ
• Fábri Anna: A bolondok kvártélya Krúdy a képernyőn
• Loránd Gábor: Kétfélidős adaptáció A sipsirica
• Feuer Mária: A bába és mecénás: operák a tévében Lendvay, Ránki, Stravinsky
TÉVÉMOZI
• Zalán Vince: A magyar ugaron
• Csala Károly: Férfias idők
• Csala Károly: Hűtlen asszonyok
TELEVÍZÓ
• Kézdi-Kovács Zsolt: Ott lenni Felületes megjegyzések az amerikai televízióról
• Kristóf Attila: A szórakoztatás felelőssége Humor a tévében 3.
KÖNYV
• Fáber András: Kinek kell ma Balázs Béla?
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Michel Ciment; Giacomo Gambetti

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Fejlövés

Kaplan György

Bullet to the Head – amerikai, 2013. Rendezte: Walter Hill. Szereplők: Sylvester Stallone, Sung Kang, Jason Momoa. Forgalmazó: Warner Bros. 88 perc.

Haldoklik a „taták akcióban” retro-lázban fogant zsánere: miután Schwarzenegger visszatérése (Erőnek erejével) nagyobbat bukott, mint a Rambo gépágyúja által kettéfűrészelt vietnami statisztacsapat, Stallone Fejlövése már csak DVD-n próbálja meglovagolni a nyolcvanas évek akciófilmjei iránti nosztalgiát. A műfajt viszonylag egyszerű szórakoztatóan játszani, a lényeg, hogy nyugdíjas korú akciósztárok gyepálják el pattanásig feszített bicepsszel és régimódi igazságérzékkel a fiatal rosszfiúkat, és két akciózúzda meg Sly-jobbosnál is nagyobbat csattanó egysoros beköpés között nevezett papák kikacsintsanak a közönségre.

A Fejlövés azonban nélkülözi A feláldozhatók vagy a Red ironikus sármját, helyette tradicionális, komor bosszúfilmbe oltott buddy cop movie-t farag az akciófilm-generátorral írt alapanyagból. A sztori (Sly régivágású bérgyilkost alakít, akinek hűvösre teszik a társát, és a revansvételhez szövetkezik egy koreai származású rendőrrel) egyaránt „idézi” a Vörös zsarut és a 48 órát, így meglepetés sem a rendező kilétében (Walter Hill), sem a forgatókönyvben nem akad. Habár az örök-cool Stallone a Kobra óta nem volt ilyen kemény, a műből mégis hiányzik az önfeledt játék öröme: a fejbekólintóan tökös akciók helyett csak atyai tockosokat osztogató Fejlövés bosszúfilmnek sablonos, haver-zsaru filmnek sótlan.

A poénok nagy része Sylvester old-school világlátására fut ki, de se az okostelefonos élcelődés, se a sidekickkel packázó, politikailag inkorrekt viccek nem ütnek. Humor híján marad az akció, de abból csak a finálé fejszecsatája veri be magát a memóriába. Apropó, fejsze: a Fejlövés másodsztárja nem is a humortalan Kang, hanem Jason Momoa, alias Khal Drogo, aki telitalálat elvhű bérgyilkosnak. Stallone mellett ő viszi el kigyúrt hátán a filmet: Momoát karizma és karizmája is nívós rosszfiú-karrierre predesztinálja.

Extrák: Semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11519