KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/március
• Faragó Vilmos: Esettanulmány Harcmodor
• Pünkösti Árpád: Mozi vagy anti-mozi? Dárday istván és Szalai Györgyi a Harcmodorról
• Lukácsy Sándor: Jó Tiborc a rossz XX. században Fábián Bálint találkozása Istennel
• Csalog Zsolt: Nem csak „cigány film” Koportos
• Zsugán István: „Meghalt a mozi, éljjen a video!” Római beszélgetés Michelangelo Antonionival
• N. N.: Michelangelo Antonioni filmjei
• N. N.: A fotópályázat nyertesei
• Nemes Nagy Ágnes: Anti-antik Pasolini Oidipusz királya
• Matos Lajos: Mert A Sebészek Humanisták M.A.S.H.
• Hegedűs Tibor: Öregfiúk a moziarénában Glória / Szenzáció!
• Bársony Éva: Varázsige: a mozgás Gross Arnold és a film
• R. Székely Julianna: Foglalkozása: gyártásvezető
LÁTTUK MÉG
• Iszlai Zoltán: Gyorshajtás
• Schéry András: Akiket forró szenvedély hevít
• Iszlai Zoltán: Csendes amerikai Prágában
• Veress József: Szerelem első látásra
• Koltai Ágnes: Akció a fegyvertárnál
• Loránd Gábor: Harminc lány és Pythagoras
• Schéry András: Mennyire szerettük egymást
• Tardos János: Négy bandita, tíz áldozat
• Bársony Éva: Az ismeretlen katona lakkcipője
• Hegedűs Tibor: Őrült nők ketrece
• Fekete Ibolya: Gengszterek sofőrje
• Bende Monika: A tajga császárának végnapjai
• Tótisz András: Az ember nem nőhet fel mese nélkül
TELEVÍZÓ
• Fábri Anna: A bolondok kvártélya Krúdy a képernyőn
• Loránd Gábor: Kétfélidős adaptáció A sipsirica
• Feuer Mária: A bába és mecénás: operák a tévében Lendvay, Ránki, Stravinsky
TÉVÉMOZI
• Zalán Vince: A magyar ugaron
• Csala Károly: Férfias idők
• Csala Károly: Hűtlen asszonyok
TELEVÍZÓ
• Kézdi-Kovács Zsolt: Ott lenni Felületes megjegyzések az amerikai televízióról
• Kristóf Attila: A szórakoztatás felelőssége Humor a tévében 3.
KÖNYV
• Fáber András: Kinek kell ma Balázs Béla?
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Michel Ciment; Giacomo Gambetti

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hamarosan…

Soós Tamás Dénes

In A World… – amerikai, 2013. Rendezte: Lake Bell. Szereplők: Lake Bell, Fred Melamed, Michaela Watkins, Demetri Martin. Forgalmazó: Sony Pictures Home Entertainment. 93 perc.

 

„A filmiparban nem keresett a női hang” – figyelmezteti lányát (a hangtréner Carolt játszó Lake Bellt) édesapja, a trailer-hangalámondás mestere. A rendező (a szkriptet is jegyző Lake Bell) nem esik kétségbe: az indie-alkotók nyugalmával és eszköztárával kanyarít feminista komédiát Carolról, aki a férfiak uralta traileriparban szeretne érvényesülni. Szerencséjére a producerek Don LaFontaine, a szakma keresztapjának halála után visszahoznák az ő legendássá vált „Egy világban…” kezdetű narrátorszövegét az előzetesekbe. Ráadásul egy mutáns harcosnőkről szóló, fiatal lányoknak szánt háborús fantasy, a The Amazon Games kapcsán, aminek trailerére Carol mellett önző, nárcisztikus apja és az éretlen playboy Gustav is pályázik.

De pályázik Lake Bell is, mégpedig a Városfejlesztési osztály Amy Poehlerjének és a Csajok Lena Dunhamjének babérjaira. Előbbitől a túlbuzgó feminizmusból és a gyógyíthatatlan hímsovinizmusból egyaránt viccet faragó női humorérzéket, utóbbitól a huszonéves lányok életét kendőzetlenül feltáró drámaiságot kérné kölcsön. De Lake Bell első játékfilmje csak addig gördül zökkenőmentesen, amíg a filmipart – annak aktuális trendjeit és változatlan nemi szerepleosztásait – karikírozza. Amikor hihető mellékalakokat és életszerű környezetet rajzolna Carol köré, már csak indiefilmes panelek jutnak a rendezőnő eszébe. A hősnő geek-szerelme helyett a férje megcsalására rábeszélt nővér sztorija lenne érdekes, hiszen az romkomban gondolná tovább a szavak hatalmáról szóló fejtegetéseket, de a sok mellékszál végül elaprózza, és nem gazdagítja Bell fókuszpontját.

A trailergyártás kapcsán nem csak érdekes karakterből, de viccből is több jutott eszébe Bellnek, aki a humor-mellett a realitásérzékét is megtartja, ha Hollywoodról van szó. Az apa-lánya viszályt ugyan még sziruppal keni el, de arról már nem feledkezik meg, hogy a profitmaximalizálás és a pozitív diszkrimináció hátulütőiről (!) beszéljen az Amazon Games kapcsán. Végeredményben viszont nem is Carol, hanem a nézők húzzák a rövidebbet, akik az ezredik indie-romkom helyett szívesebben figyelték volna a világ első traileripari komédiájának kibontakozását.

Extrák: audiokommentár Lake Bell közreműködésével; alternatív kezdés; kimaradt jelenetek; bakiparádé.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11848