KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/április
• Csala Károly: Van-e arca Bencsiknek? Békeidő
• Székely Gabriella: Gyógyítsuk meg egymást! Orvos vagyok
• Matos Lajos: Sámán vagy Showman? Medikusok az Orvos vagyok című filmről
• Hámori Ottó: Álomfejtés Utolsó előtti ítélet
• Kósa Ferenc: Olmi árvái A facipő fája
• Kristó Nagy István: Voks a béka mellett Habfürdő
PRO ÉS KONTRA
• Takács Ferenc: Átok földjén Apokalipszis most
• Gábor Pál: Őrület Walkür-zenére Apokalipszis most
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Vagy helyett és Nyugat-Berlin

• Galsai Pongrác: Úgynevezett valóságok Korkedvezmény
• Michałek Bolesław: Az erkölcsi nyugtalanság filmművészete
• Gambetti Giacomo: Fellini és A nők városa
• Marx József: Mit tehet egy stúdió egy szál magában? Filmstúdiók: számvetés és önértékelés I.
• Bádonfai Gábor: Önnekrológ Meghitt családi kör
• Czeizel Endre: Kábítószer és fantázia A hallucináció ábrázolása filmen
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Utazás a világ végére
• Harmat György: Futárszolgálat
• Hegedűs Tibor: Robert és Robert
• Grawátsch Péter: A rejtélyes bankbetét
• Tótisz András: Ezüstnyereg
• Gervai András: A szökevény
• Koltai Ágnes: Nagyivók
• Loránd Gábor: A repülő madár árnyéka
• Tótisz András: Válaszút előtt

• Kelecsényi László: Nosztalgiánk természete A Karády-szindróma
TELEVÍZÓ
• Mezei András: Miközben a csupasz égő egyet hunyorgott Hat év történelem
• Ökrös László: Szelíd groteszk ellenpontozással Prolifilm
TÉVÉMOZI
• Bikácsy Gergely: Vincent, François, Paul és a többiek
• Bikácsy Gergely: Mussolini végnapjai
• Molnár Gál Péter: Lady Hamilton
TELEVÍZÓ
• Koltai Tamás: Szegény kis amorozó Ez a Józsi, ez a Józsi
• Mágori Erzsébet: Centiméterekkel a valóság fölött Nemlétezik történetek
• Bársony Éva: Győzelem, ami felér egy vereséggel Visszajelzés
• Berkes Erzsébet: Ebszex, avagy az elkutyult kutyálkodás Kasparek
KÖNYV
• Molnár Gál Péter: Montázs-könyv
POSTA
• Bajomi Lázár Endre: Mit lopott Saint-Just?
• Lukácsy Sándor: Csakugyan lopott-e Saint-Just?
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Ulrich Gregor

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Óvakodj az idegentől

Tamás Amaryllis

A társadalom korlátlan hatalommal felruházott elmegyógyászát, a kapcsolatépítések és szakítások zsonglőrét nem intellektuális vagy tudományos kalandvágy hajtotta az orvosi pályára. Gyermekkori, gondosan titkolt családi tragédiájára, személyes érintettségére talál gyógyírt úgy, hogy szerződésbe lép a pszichiátriával. A csinos doktorina technokratapáncéllal vértezi föl magát, és ügyesen leplezi hasadtelméjűségét. Választott szakmája felmenti a felelősség alól, lelkiismeretének hangjait elnémítja a napi „gyógyító” munka, agresszióit belesűrítheti diagnózisaiba. A pszichológiai osztály szigetén ő a Főnéni, a Tekintély, aki különleges előnyöket élvez nála jóval egészségesebb lelkületű betegeivel szemben. . Dr. Sarah Taylor (Rebecca de Momay), miután Peter Hall filmje agyonjellemezte a pszichológiai iskolák összes elméleti és tárgyi kliséjével (Oidipusz-komplexus, kompenzációs vigasz, esernyő, lift, ketrec) –, összetalálkozik egy a társadalmi kontrollt megjelenítő nyomozóval (Antonio Banderas). A Puerto Rico-i rendőr és a szemfényvesztő Sarah szexualitását sem kímélve, teljes személyiségével csatározik az erotikus thrillerben. S miután Tony megbolygatja a Sarah által elgondolt szereposztást, a történet a férfi sorsdrámájaként folytatódik.

A pszichiáternő tovább praktizál, nyitva a rendelő ajtaja a következő férfi, az újabb potenciális áldozat előtt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/04 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=240