KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/május
• Galsai Pongrác: Kézimunka a Cséry-telepen Majd holnap
• Lengyel Balázs: Mennyi reménytelenséget bír el egy gyerekfilm Veszélyes játékok
• Székely András: Morgások és macskák 1979-es rajzfilmekről
• Egyed László: Népszerű-e a tudományos?
• Rubanova Irina: Asszony a felvevőgéppel Larisza Sepityko portréjához
• Rubanova Irina: Falusi apokalipszis Moszkvai tudósítónk beszélgetése Elem Klimovval
• Bikácsy Gergely: Család – megbocsátok! Szívzörej
• Bádonfai Gábor: Közös gyermekkorunk Még egyszer A facipő fája című filmről
• Szilágyi János: Volt egyszer egy film...
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Mireille és egyéb fiatalok Sanremo
• Bikácsy Gergely: Kérdőjelek és komédiák Kassa

• Köllő Miklós: Mire figyelünk a nyolcvanas években? Filmstúdiók: számvetés és önértékelés II.
• Gazdag Gyula: M. v.
• Rózsa Zoltán: Isten, Haza, Tekintély Portugál fantomok
VITA
• Veress József: Beszéljünk a filmcímekről
• Csala Károly: Válasz helyett Veress Józsefnek
LÁTTUK MÉG
• Ledniczky Márton: Földi űrutazás
• Miklósi Klára: Talaj nélkül
• Koltai Ágnes: A nagy álom
• Harmat György: Államérdek
• Schéry András: Hazatérés
• Veress József: Szerelmi vallomás
• Józsa György Gábor: Sorsok
• Kulcsár Mária: Goodbye és ámen
• Koltai Ágnes: Mindent bele, csak rá ne fázzunk
• Veress József: Bumfordi
• Csala Károly: Az anya, a lány és a szerető
TELEVÍZÓ
• Bor Ambrus: Pozitívot minden negatívról – vagy pozitívot minden negatívból? Apám kicsi alakja
• Koltai Tamás: John és Jancsi Drága kisfiam
• Mezei András: A mélységből
• Ökrös László: Különleges nyomozás Részeg eső
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Eper és vér
• Karcsai Kulcsár István: BÚÉK
• Karcsai Kulcsár István: Halál Velencében
KÖNYV
• Voigt Vilmos: Emilio Garroni: Szemiotika és esztétika
POSTA
• Dominus Péter: Mindennapok Oidipusza és az időutazás Olvasói levél
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat David Robinson; Irina Rubanova

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kertvárosi bordély

Kovács Kata

Concussion – amerikai, 2013. Rendezte és írta: Stacie Passon. Kép: David Kurta. Zene: Barb Morrison. Szereplők: Robin Weigert (Abby), Maggie Stiff (Sam), Johnathan Tchaikovsky (Justin), Ben Shenkman (Graeme). Gyártó: Razorwire / 93 Films. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 96 perc.

Érzékeny lelkű, de szálkásra gyúrt asszony titkos szexuális kalandjai egy vintage loft lakásban, avagy hová menekül az amerikai középosztálybeli nő a tökéletes kertvárosi békéből? Abby a szuburbia-melodrámákból ismert jómódú, eltartott és unatkozó amerikaiak életét éli: kissé frusztrált, kilóg a sorból, máskülönben jól megvan meleg házasságában, jogász feleségével és két gyerekével. Elveszetten tologatja a bevásárlókocsiját a helyi áruházban, túl sokat edz és porszívózás közben könyveket olvas. Idegesítik a zeneboltban zajongó kölykök és a fürdőszoba padlóján a hajszálak. Valami újra vágyik, és egy szimbolikus fejsérülésből felépülve bele is vág. Felújít egy belvárosi lakást, és egy pénzért vett szexuális kalandnak köszönhetően arra is ráébred, mire fogja használni: egy ifjú madame irányítása alatt eszkort lesz, és itt fogadja a klienseket. Ám érzelmesen-ízlésesen berendezett lakása inkább szerelmi fészek, mint bordély, a légyottok előtt pedig kötelező a randevú. Kettős élet: menekülés a monoton külvárosból, mely tökéletesen elfojtja az önkifejezés minden formáját, be a nagyvárosba, a szexuális és érzelmi kalandokba – az amerikai kultúra örökzöld témája, a függetlenektől a mainstreamig, a Mad Mentől a The Guitarig (vagy épp az Afternoon Delightig, mely a Kertvárosi bordéllyal együtt a 2013-as Sundance-en szerepelt).

Az „érzékeny” történetmesélés és az Abbyt alakító Robin Weigert alakítása néha feledteti ugyan, hogy az elsőfilmes Stacie Passon és Rose Troche producer (Birtokviszony, L.) munkája nem hoz friss színt a palettára, hiszen nem tudunk meg semmi újat sem a vágyakozó hősnőről, sem a többi női karakterről (a kövér szűzlánytól a jégkirálynőig). A Kertvárosi bordélyt vélhetően a szexábrázolása révén szánták tabudöntőnek, végső soron azonban az észrevétlen Sundance-filmek közé tartozik, és nemcsak azért, mert az Adèle életét előbb láttuk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/02 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11639