|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
DVDAz Európa-rejtélyPápai Zsolt
Europe Report –
amerikai, 2013. Rendezte: Sebastián Cordero. Szereplők: Sharlto Copley, Michael
Nyqvist, Anamaria Marinca. Forgalmazó: ADS Service. 90 perc.
A tavalyi év méltánytalanul alulértékelt
filmjeinek versenyében jó esélyekkel indulhatna az ecuadori Sebastián Cordero
független amerikai opusa, amely a Jupiter jégbe fagyott, Európa nevű holdjára
indított expedícióról szól. A rendező összetrombitált néhány szimpatikus
amerikai, illetve pár afrikai és európai színészt (a District 9-ból, a Négy hónap,
három hét, két napból, a svéd Tetovált
lányból), akik túl jók ahhoz, hogy Hollywood foglalkoztassa őket, és
uzsonnapénzből felépítette minimálscifijét az újabban egyre inkább amortizálódott,
elkopott – illetve csak kevesek által leleményesen használt – found footage-formára: a film kizárólag
belső (azaz a cselekmény terében elhelyezett) kamerák által rögzített képekből
áll, fedélzeti és sisakkamerák felvételeiből, további archívként beállított dokumentum-anyagokból
és híradórészletekből kerekedik ki. A sztorifűzés ugyan nem problémamentes, de Az Európa-rejtély egészében remek darab,
diszkrét kis munka a kortárs mainstream monstre-scifik árnyékában. Van valami hátborzongató
ellentmondásosság, vagy ha tetszik: elgondolkodtató többértelműség a jégbe zárt
Európán az élet nyomait kutató űrhajó sorsát elregélő – végkifejletét tekintve
egyszerre felemelő és lehangoló – történetben.
Extrák: nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 504 átlag: 5.19 |
|
|
|
|