|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziRekviem egy macskáértRoboz Gábor
Murder of a Cat – amerikai, 2014. Rendezte: Gillian Greene. Írta: Christian Magalhaes és Robert Snow. Kép: Christophe Lanzenberg. Zene: Deborah Lurie. Szereplők: Fran Kranz (Clinton), Nikki Reed (Greta), J. K. Simmons (Hoyle Sheriff), Greg Kinnear (Ford). Gyártó: Seine Pictures. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 101 perc.
Tényleg egészen minimális elvárásokkal
ülhet be az ember egy Rekviem egy
macskáért című amerikai filmvígjátékra, amely egy macska meggyilkolása után
indult nyomozásról szól, az alkotók azonban meglepő módon még ezeknek sem
tudnak megfelelni. Gillian Greene bemutatkozó filmjének főhőse egy huszonéves
srác, akiről annyit tudunk meg, hogy az anyja kertvárosi házának
pincehelyiségében lakik, tökéletesen életképtelen, és számára Egerész nevű
macskája jelent mindent. Röviddel azután, hogy házikedvencét egy reggel holtan,
nyíllal a testében találja a házuk előtt, kiderül, hogy a gyakran elkószáló
állatot egy vagány lány is birtokolta, és innentől nincs megállás, közös erővel
kell felgöngyölíteniük az ügyet.
A forgatókönyvet jegyző Christian Magalhaes
és Robert Snow abszolúte semmilyen szinten nem erőltette meg magát: sem a
cselekményt, sem a karaktereket nem próbálta meg érdekessé tenni, munkájukat
legfeljebb talán akkor tudjuk díjazni, ha valamiféle meta-olvasattal közelítünk
hozzá. Mert az még teljesen érthető, hogy a poszteren is feltüntetett
hírességek (Simmons, Kinnear) ezúttal egy hakni keretei között vágják a
pofákat, viszont a filmbeli whodunit felett két szinten is beazonosíthatunk
rejtélyt: egyrészt kérdés, egész pontosan milyen célközönségnek szól ez a film,
másrészt az is megfejtésre vár, hogy egy vígjátékként eladott filmben miért
nincsenek szellemes jelenetek. Mivel a ripacskodó alakításokon, számtalanszor
látott szituációkon, érdektelen sablonfigurákon még mosolyogni is csak nagy
erőfeszítések árán lehet, maradnak ezek a járulékos befogadói agytornák, de
valószínűtlen, hogy bárki ilyen típusú szórakozásért ül be a moziba.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 155 átlag: 5.79 |
|
|
|
|