|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziAz utolsó emberigRoboz Gábor
Blood Father – amerikai,
2016. Rendezte: Jean-François Richet. Írta: Peter Craig és Andrea Berloff. Kép:
Robert Gantz. Zene: Sven Faulconer. Szereplők: Mel Gibson (John Link), Erin
Moriarty (Lydia), William H. Macy (Kirby), Diego Luna (Jonah). Gyártó: Wild
Bunch. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált.
88 perc.
Manapság
már nem megy eseményszámba, ha újabb őszülő amerikai mozisztár hősködik egy
akciófilmben, különösen, ha az illető ezzel a műfajjal futott be. Mel Gibsonnak
a Börtönregény után megint időszerű
volt egy keményfiú-főszerep, és Jean-François
Richet ideális jelölt volt a rendezői posztra, a francia iparos húszéves
karrierje során készített kétrészes gengszterfilm-eposzt (Halálos közellenség) és idétlen nyári vígjátékot (Egy őrült pillanat) egyaránt. A helyszín
ezúttal is a poros új-mexikói határvidék, de a mostani történet főhőse egy
visszavonult ex-bűnöző: a minden szempontból kudarcot vallott férfival felveszi
a kapcsolatot évek óta nem látott kamaszlánya, aki magára haragított egy csapat
drogkereskedőt, így együtt lesznek kénytelenek menekülni.
A forgatókönyvet az
adaptálásban rutinos Peter Craig írta (Andrea Berloff-fal) saját regénye
alapján, és érezhetően az a belátás munkált a háttérben, hogy a gyakori
helyszínváltásokra épülő hajszasztorit a főhősök viszonyának árnyalásával lehet
valamelyest feldobni. Ez sikerült is: az alkotók a nyafogós csitri kliséjének
újrahasznosítása helyett strapabíró és időnként pimasz lányt raktak az apa
mellé, (fekete) humorral átszínezett kapcsolatuk a film motorja. A rendező
egyébként nem diktál eszelős tempót, és a túlzásoktól ugyanúgy megkíméli a
közönséget, ahogy az emlékezetes akciójelenetektől, így bármennyire is jó
Gibson és szórakoztató ez a bő
nyolcvan perc, Az utolsó emberig címről
a magyar nézőknek valószínűleg továbbra is inkább a Walter Hill-mozi fog
beugrani.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 6 |
|
|
|
|