|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziGottiBenke Attila
Gotti – amerikai, 2018.
Rendező: Kevin Connolly. Forgatókönyv: Lem Dobbs, Leo Rossi. Kép: Michael
Barrett. Szereplők: John Travolta (John Gotti), Spencer Lofranco (Gotti fia),
Kelly Preston (Victoria Gotti), Stacy Keach (Neil Dellacorce), Pruitt Taylor
Vince (Angelo Ruggiero). Gyártó: Emmett/Furla/Oasis Films. Forgalmazó: Big Bang
Media Kft. Szinkronizált. 105 perc.
Akár a valódi Al Caponét
és a fiktív Don Corleonét, úgy gyilkosságai és piszkos ügyei ellenére a
nyolcvanas években csúcsra törő New York-i John Gottit is igencsak kedvelte a
nép a látszólagos közbiztonság megteremtése miatt. A sztárbűnöző
élettörténetében benne volt egy izgalmas gengszterfilm lehetősége, azonban a
John Travolta nevével fémjelezett Gotti
sajnos nem lett az.
A maffiavezér életét már
több dokumentum- és játékfilm feldolgozta, a leghíresebb a HBO által gyártott
1996-os Gotti, melyért a címszereplőt
alakító Armand Assante méltán kapott Emmy-díjat. Kevin Connolly aktuális
gengszterdrámája a HBO-tévéfilmmel ellentétben nem annyira a bűnöző
felemelkedés-bukás történetére, hanem John Gotti és családja (legidősebb fia)
kapcsolatára helyezi a hangsúlyt. A legújabb Gotti az időben ugrálva mutatja be a vezér hatalom felé vezető
útját, a hírhedt Gambino-szindikátus megszerzésének folyamatát és a nagyfőnök
bukását. Ám A keresztapát vagy a Nagymenőket idéző párhuzamos vágásokon
és John Travolta megnyerő, bár egyoldalúan agresszív alakításán kívül semmi
érdekes nincs a Gottiban. A film
alkotói nem tudták eldönteni, hogy a Nagymenőket,
A keresztapát vagy az 1983-as A sebhelyesarcút tekintik mintának a
főhős megírásakor, és abban sem voltak biztosak, hogy családi
gengszter-melodrámát vagy kemény szindikátusfilmet szeretnének készíteni.
Ráadásul a Gotti híján van egy erős
antagonistának, így amit a címszereplő professzionális életében tesz, súlytalan,
sőt unalmas. És a gengszter hezitáló fia is egydimenziós karakter, ezért az őt
alakító Spencer Lofranco sem tudja érdekessé tenni a figurát, mindvégig
kétségbeesett arccal bámul Travoltára. Vagyis John Gotti nevével ellentétben ez
a gengszterfilm valószínűleg gyorsan eltűnik a süllyesztőben, és a Szombat esti láz egykori sztárjának,
John Travoltának a Ponyvaregény után
nem ez lesz a második nagy visszatérése.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|