KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Tömegfilm

Gengszterfilmek

N. N.

 

Bacon, Lloyd: Egy könnyű gyilkossági eset (A Slight Case of Murder 1938)

Boetticher, Budd: Gyémántláb tündöklése és bukása (The Rise and Fall of Legs Diamond, 1960)

Coppola, Francis Ford: A kersztapa (The Godfather, 1971)

Corman, Roger: Átkozott mama (Bloody Mama, 1970)

Daves, Delmer: Sötét átjáró (Dark Passage, 1947)

Douglas, Gordon: Csók, viszlát holnap! (Kiss Tomorrow Goodbye, 1950)

Ford, John: Az egész város erről beszél (The Whole Town' Talking 1935)

Hathaway, Henry: A halál csókja ( Kiss of Death, 1947)

Hawks, Howard: A büntetőtörvénykönyv (The Criminal Code, 1931)

Hawks, Howard: Hosszú álom (The Big Sleep, 1945)

Huston, John: A máltai sólyom (The Maltese Falcon, 1941)

Huston, John: Key Largo ( 1948)

Huston, John: Aszfaltdzsungel (The Asphalt Jungle, 1950)

Huston, John: Üsd az ördögöt! (Beat the Devil, 1953)

Kazan, Elia: A rakparton (On the Waterfront, 1954)

Kertész Mihály: 20 000 év a Sing Singben (20 000 Years in Sing Sing, 1933)

Kertész Mihály: A villamosszék felé (Angels with Dirty Faces, 1938)

Lang, Fritz: Csak egyszer élsz (You Only Live Once, 1936)

Lang, Fritz: A nagy hőség (The Big Heat, 1953)

LeRoy, Mervyn: Kis Cézár (Little Ceasar, 1931)

LeRoy, Mervyn: Aranyásók 1933-ban (Gold Diggers of 1933, 1933)

Peckinpah, Sam: A menekülés (The Getaway, 1972)

Penn, Arthur: Bonnie és Clyde (Bonnie and Clyde, 1967)

Ray, Nicholas: Éjszaka élnek (They Live by Night, 1949)

Ray, Nicholas: A társasági lány (Party Girl, 1958)

Rossen, Robert: Test és lélek (Body and Soul, 1947)

del Ruth, Roy: A kis óriás (The Little Giant, 1933)

Seiler, Lewis: Minden beteljesült (It's All Came True, 1940)

Siegel, Don: Charley Varrick (1972)

Vidor, Charles: Gilda (1946)

Vidor, Charles: Szeress vagy hagyj el (Love Me or Leave Me, 1955)

Walsh, Raoul: Az alvilág alkonya (The Roaring Twenties, 1939)

Walsh, Raoul: Magas Sierra (High Sierra, 1941)

Walsh, Raoul: Fehér hőség (White Heat, 1949)

Wellman, William A.: A közellenség (The Public Enemy, 1931)

Wyler, William: Zsákutca (Dead End, 1937)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/02 29. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4043