KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Orson Welles filmjei

N. N.

 

a) ELKÉSZÜLT FILMEK

Aranypolgár (Citizen Kane, 119’, fekete-fehér, 1940–41, írta: Herman J. Mankiewirz és O. W., fősz.: O. W., Joseph Gotten, Everett Sloane, Dorothy Comingore, Agnes Moorehead)

Az Ambersonok tündöklése (The Magnificent Ambersons, 88’, fekete-fehér, 1941–42, Booth Tarkington regénye alapján írta: O. W., fősz.: Tim Holt, Joseph Cotten, Dolores Costello, Anne Baxter)

Journey into Fear (Utazás a félelembe, 70’, fekete-fehér, 1942–43, Eric Ambler regénye alapján írta: Joseph Cotten és O. W., r.: Norman Foster és O. W., fősz.: Joseph Cotten, O. W., Dolores del Rio)

Az óra körbejár (The Stranger, 95’, fekete-fehér, 1945–46, Victor Trivas története alapján írta: O. W., Anthony Veiller és John Huston, fősz.: O. W., Loretta Young, Edward G. Robinson)

A sanghaji asszony (The Lady from Shanghai, 87’, fekete-fehér, 1940–48, Sherwood King regénye alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Rita Hayworth, Everett Sloane, Glenn Anders)

Macbeth (107’, fekete-fehér, 1948, William Shakespeare drámája alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Jeanette Nolan, Dan O’Herlihy, Edgar Barrier)

Othello (95’, fekete-fehér, 1949–1952, William Shakespeare drámája alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Micheál MacLiammóir, Suzanne Cloutier)

Mr. Arkadin (Confidential Report. Bizalmas jelentés, 99’, fekete-fehér. 1954–55, saját regénye alapján írta: O. W., díszletek, jelmezek: O. W., fősz.: O. W., Paola Mori, Robert Arden, Akim Tami-roff, Michael Redgrave)

Touch of Evil (A Gonosz érintése, 95’, eredetileg 108’, fekete-fehér, 1957–58, Whit Masterson regénye alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Charlton Heston, Janet Leigh, Akim Tamiroff, Marlene Dietrich) »

The Fountain of Youth (Az ifjúság forrása, 27’, fekete-fehér, 1958, TV, John Collier novellája alapján írta: O. W., narrátor: O. W., fősz.: Dan Tobin, Joi Lansing)

A per (The Trial, 120’ fekete-fehér, 1962, Franz Kafka regénye alapján írta: O. W., fősz.: Anthony Perkins, Jeanne Moreau, Romy Schneider, O. W., Akim Tamiroff)

Chimes at Midnight (Falstaff, Éjféli harangok, 115’ fekete-fehér, 1964–66, William Shakespeare drámái alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Keith Baxter, John Gielgud, Jeanne Moreau). 1966-ban elnyerte a cannes-i filmfesztivál 20. évfordulójára alapított díjat.

The Immortal Story (Halhatatlan történet, 58’, színes, 1966–68, TV, Karen Blixen novellája alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Jeanne Moreau, Roger Coggio, Norman Eshley)

F for Fake (H mint Hamisítvány, 85’, keskeny, színes, 1973–75, fősz.: O. W., Oja Kodar, Elmyr de Hory, Clifford Irving)

Filming Othello (Az Othello forgatása, 84’, keskeny, színes, 1978, TV, írta: O. W., fősz.: O. W., Hilton Edwards, Micheál MacLiammóir)

 

b) BEFEJEZETLEN FILMEK

Heart of Darkness (A sötétség mélyén, Joseph Conrad elbeszélése alapján írta: O. W., fősz.: O. W., Dita Pario, Everett Sloane) (1939)

It’s All True (Ez mind igaz) (1941–42) Don Quixote (Don Quijote, Miguel de Cervantes regénye alapján írta: O. W.), fősz.: Francisco Reiguera, Akim Tamiroff, Patty MacCormack, O. W.) (1957–1975)

The Deep (Dead Reckoning, Tengermély, Charles Williams regénye alapján írta: O. W., színes, 1967–1970, fősz.: O. W., Jeanne Moreau)

The Other Side of the Wind (A szél túloldala, írta: O. W. és Oja Kodar, fősz.: John Huston, Rich Little, Oja Kodar, tervezett időtartama 180’)

Forrás: Maurice Bessy: Orson Welles (Paris, Seghers, 1963). Cahiers du Cinéma, Orson Welles-különszám, 1982


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/01 30. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5931