KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/június
• Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
• Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
• Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
• Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
• Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
• Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...

• Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
• Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
• Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
• Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille

• Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
• N. N.: Woody Allen filmjei
• Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
• Robinson David: Mozi-isten Indiában
• Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
• Veress József: Ászja
• Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
• Nagy András: Hajadon feleség
• Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
• Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
• Hegedűs Tibor: A csendestárs
• Schéry András: Világvége közös ágyunkban
• Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
• Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
• Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
• Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
• Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
• Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
• Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
• Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
• Molnár Gál Péter: Szakadék
• Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
• Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
• Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
• Máriássy Judit: Filmszínészek?
• Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
• N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Nappali őrség

Szalóky Bálint

Dnyevnoj dozor – orosz, 2006. Rendezte: Timur Bekmambetov. Szereplők: Konstantin Kabenszkij, Vlagyimir Menysov, Maríja Porosína. Forgalmazó: InterCom. 140 perc.

 

A nagyszabású orosz fantasy-trilógia első felvonása, a 2005-ös Éjszakai őrség példa nélküli nemzetközi sikert aratott, a Nappali őrség tehát már kitaposott ösvényen lépked, hozva, ami elvárt volt tőle. Az amerikai marketingkampányokat megszégyenítő módon beharangozott, 2006 január elsején bemutatott második etap minden korábbi bevételi rekordot megdöntött Oroszországban, szépen maga mögé utasítva a tengerentúlról érkező dömpinget. A Sötétség és Fény erőinek hosszú évszázadokon átívelő, napjaink Moszkvájában zajló összecsapását szövi tovább a film, ügyesen építve a korábban megismert fantasy-világra. A vámpírok, boszorkányok és a határvonalon meghúzódó, mindig éber őrség krónikása, Timur Bekmambetov ismét bebizonyítja, hogy lehet az óceán innenső oldalán is majdnem olyan látványos akciójeleneteket fabrikálni, mint a Mátrix- vagy éppen A Gyűrűk Ura-trilógiában – tehetségben nem, inkább csak pénzben van errefelé hiány. A Nappali őrség érdekessége mégsem a hollywoodi klisék némi humorral is átszőtt, jeles másolásában, hanem a bevett recepteket feljavító, hamisítatlan orosz ízekben rejlik: a történelmi emlékeket kitörölhetetlenül magán viselő moszkvai környezetben, vodkabűzös leheletű, sörhasú hőseiben és kiélt arcú asszonyaiban. Hamarosan kiderül, mit akar vagy tud megőrizni ebből Bekmambetov első, Wanted című amerikai filmjében.

Extrák: werkfilm; előzetes.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/03 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9367