|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziZack és Miri pornót forgatKlág Dávid
Zack and Miri Make a Porno – amerikai, 2008. Rendezte és írta: Kevin Smith. Kép: David Klein. Zene: James L. Venable. Szereplők: Seth Rogen (Zack), Elizabeth Banks (Miri), Jason Mewes (Lester), Jeff Anderson (Deacon), Tom Savini (Jenkins). Gyártó: Blue Askew / View Askew / The Weinstein Company. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 101 perc.
Kevin Smith rendezőről általánosan elfogadott tény, hogy jobban megy neki egy pattogós és vulgáris dialógus megírása, mint ugyanannak a dialógusnak a plánozása. A Shop Stop és a Dogma ugyan vizuálisan nem volt izgalmasabb egy másodrangú szitkomnál, de a szövegeik – az előbbi a bolti eladók sivár életéről, az utóbbi az amúgy keresztény rendező hitkérdéseiről – mind energiában, mind fantáziában messze felülemelkedtek a saját rendezési hiányosságain. A Zack és Miri pornót forgat mocskos szájú monológjai is pörögnek, csavarodnak, de mégis, a film kellős közepén ott van valami, amitől sokkal több lesz, mint a Judd Apatow-filmek (A 40 éves szűz, Felkoppintva) klónja: Kevin Smith ugyanis megrendezte a vígjátékok történelmének egyik legjobb és legemberibb szexjelenetét. Nagy teljesítmény ez attól, akinek első filmjében (képen kívül) még a nekrofília is nagy szerepet kapott.
A történet fősodorbeli-sztenderd: Zack (Seth Rogen) és Miri (Elizabeth Banks) régi barátok és lakótársak, azonban képtelenek fenntartani az albérletüket. Zack hatalmas ötlete az, hogy készítsenek házipornót, arra úgyis mindig akad közönség, úgyhogy elkezdődnek az előkészületek, lesz amatőr operatőr (Jeff Anderson, a Shop-Stop videotékása), profi pornósztár (Traci Lords), a kosztümök is készen állnak, és egyre közeledik az alkalom, amikor a két ötletgyárosnak is le kell vetkőznie az egy szál digitális kamera előtt.
Zack és Miri pornót forgat a szigorúan felnőtteknek szánt amerikai vígjátékok legjavát nyújtja. Rogen és Banks tökéletes a címszereplő párosként, de ami a legfontosabb, Smith forgatókönyvének van szíve. Mocskos szájú, zabolátlan, de hatalmas a szíve.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1230 átlag: 5.51 |
|
|
|
|