KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/július
• Gombár Csaba: Megjegyzések a politikai filmről?
• András László: A kecske mekegése Az áldozat
• Pilinszky János: A szabdesés logikája Kígyótojás
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Filmrulett Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai
• Zalán Vince: A filmvilág másik fele Taskent
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tökröm... Oberhausen

• Kardos Ferenc: Jegyzetlapok
• Kézdi-Kovács Zsolt: Technika és szorongás Alfred Hitchcock halálára
• N. N.: Alfred Hitchcock filmjei
• Bársony Éva: „Érezni a premier plant...” Riport a filmszínészképzésről
• Szász Péter: Ki ölte meg a Halált?
• Molnár Gál Péter: Humphrey Bogart, a leélő
LÁTTUK MÉG
• Bikácsy Gergely: A sáska napja
• Koltai Ágnes: Előttem az élet
• Gervai András: Az autóstoppos
• Szendi Gábor: A férfi, aki szerette a nőket
• Koltai Ágnes: A varsói polgármester
• Bende Monika: Az autóbusz akció
• Harmat György: Félek
• Veress József: Az ötödik évszak
• Sólyom András: Júliusi találkozás
• Hegedűs Tibor: Ki öli meg Európa nagy konyhafőnökeit?
• Fenyves Katalin: A Romeyke-ügy
• Kendrey János: Hintó géppuskával
• Loránd Gábor: Őrlődés
• Sólyom András: Picasso kalandjai
• Tótisz András: Karate – A legerősebbek
• Hegyi Gyula: Üzenetek a börtönből
• Kulcsár Mária: Vágyak idegenben
• Veress József: Evezz egyedül
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Ami jó, és ami nem Miskolc
• N. N.: Díjnyertesek Miskolc
• Csala Károly: A humor diadala München
• Sándor Iván: Ki itt a bálanya? Csurka István drámájának tévéváltozata
• Fábián László: Közösség és környezetformálás beszélgetés Nicolas Schöfferrel
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Ranódy-filmek a képernyőn
• Karcsai Kulcsár István: Elia Kazan-sorozat
KÖNYV
• Györffy Miklós: Godard, Herzog, Schroeter Egy nyugatnémet könyvsorozatból
POSTA
• Bajomi Lázár Endre: Szalad, szalad a filmcím... Olvasói levél
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Bolesław Michałek és Rolf Richter

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Régóta dédelgetett Nagy Sándor-filmtervét Martin Scorsese valószínűleg csupán producerként fogja megvalósítani: a rendezői székbe végül a két lehetséges jelölt, Ridley Scott és Baz Luhrman közül az utóbbi került. A két éve folyamatosan elhalasztott forgatás következtében csupán 2005-ben bemutatásra kerülő történelmi eposz így majdnem bizonyosan a második helyre szorul Oliver Stone Alexander-produkciójával szemben (Colin Farrell főszereplésével), miközben Mel Gibson már forgatja az HBO csatorna által megrendelt minisorozatát (Fire from Heaven), sőt a mexikói Alfonso Arau is hozzálátott egy alacsony költségvetésű mozifilmhez a nagy hadvezérről.

 

*

 

Brian de Palma rendezi az évek óta tervezett filmváltozatot a Fekete dáliából, James Ellroy (Szigorúan bizalmas, Rekviem egy nyomozóért), korunk első számú bűnügyi írójának egyik legjobb regényéből. A 40-es évek Hollywoodjának legrejtélyesebb gyilkossági ügyét feldolgozó történet a rendező szerint: „a Gonosz érintése és a Sierra Madre kincse randevúja valahol a Kínai negyedben.”

 

*

 

Halloween éjszakájára eső amerikai premierje után januártól indul európai útjára Mathieu Kassovitz hollywoodi bemutatkozása, a Dark Castle stúdió számára forgatott Gothika. Az elmegyógyintézetben játszódó csavaros pszicho-horror hősnője egy amnéziás doktornő (Halle Berry), aki saját kollégái előtt próbálja bebizonyítani épelméjűségét és ártatlanságát egy véres gyilkosságsorozatban, miközben a valódi tettes rá vadászik. Jan Kounen, a Dobermannal bemutatkozott másik francia ígéret ugyancsak Hollywoodban forgat, kedvenc kultusz-képregénye, a Blueberry bizarr westerntörténetét, Vincent Cassellel a főszerepben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1761