KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/július
• Gombár Csaba: Megjegyzések a politikai filmről?
• András László: A kecske mekegése Az áldozat
• Pilinszky János: A szabdesés logikája Kígyótojás
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Filmrulett Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai
• Zalán Vince: A filmvilág másik fele Taskent
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tökröm... Oberhausen

• Kardos Ferenc: Jegyzetlapok
• Kézdi-Kovács Zsolt: Technika és szorongás Alfred Hitchcock halálára
• N. N.: Alfred Hitchcock filmjei
• Bársony Éva: „Érezni a premier plant...” Riport a filmszínészképzésről
• Szász Péter: Ki ölte meg a Halált?
• Molnár Gál Péter: Humphrey Bogart, a leélő
LÁTTUK MÉG
• Bikácsy Gergely: A sáska napja
• Koltai Ágnes: Előttem az élet
• Gervai András: Az autóstoppos
• Szendi Gábor: A férfi, aki szerette a nőket
• Koltai Ágnes: A varsói polgármester
• Bende Monika: Az autóbusz akció
• Harmat György: Félek
• Veress József: Az ötödik évszak
• Sólyom András: Júliusi találkozás
• Hegedűs Tibor: Ki öli meg Európa nagy konyhafőnökeit?
• Fenyves Katalin: A Romeyke-ügy
• Kendrey János: Hintó géppuskával
• Loránd Gábor: Őrlődés
• Sólyom András: Picasso kalandjai
• Tótisz András: Karate – A legerősebbek
• Hegyi Gyula: Üzenetek a börtönből
• Kulcsár Mária: Vágyak idegenben
• Veress József: Evezz egyedül
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Ami jó, és ami nem Miskolc
• N. N.: Díjnyertesek Miskolc
• Csala Károly: A humor diadala München
• Sándor Iván: Ki itt a bálanya? Csurka István drámájának tévéváltozata
• Fábián László: Közösség és környezetformálás beszélgetés Nicolas Schöfferrel
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Ranódy-filmek a képernyőn
• Karcsai Kulcsár István: Elia Kazan-sorozat
KÖNYV
• Györffy Miklós: Godard, Herzog, Schroeter Egy nyugatnémet könyvsorozatból
POSTA
• Bajomi Lázár Endre: Szalad, szalad a filmcím... Olvasói levél
KRÓNIKA
• N. N.: Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat Bolesław Michałek és Rolf Richter

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Briliáns csapda

Korcsog Balázs

 

A filmiparban is elkezdődött az ezredfordulóra való készülődés. A közelgő millennium előtt Jon Amiel és csapata egy új, „kétfelvonásos” akciófilmmel „tiszteleg”.

Az FBI nyomozói csapdába akarják ejteni az idősödő, ám még mindig aktív és hírhedt műkincstolvajt, Mac-et (Sean Connery), ezért felkérik a szintén rosszéletű, de gyönyörű luxustolvajnőt, Virginiát, hogy segítsen tőrbe csalni a titokzatos – és előrehaladott kora ellenére különösen férfias – rablót.

A film első felében hőseink Skócia sziklás partvidékén, Mac szolid várkastélyában készülnek fel első közös akciójukra. A terv: 1999 karácsonyán elrabolni a Londonban kiállított 40 millió dollárt érő ősi kínai aranymaszkot. Hősinknek a lézersugarak hálójával dacolva sikerül is a rablás, így üldözőik elől együtt menekülnek Malajziába – következő közös akciójuk helyszínére.

Kuala Lumpurban, a maláj főváros legmagasabb toronyházában található bank hőseink következő célpontja. A tét itt már 8 milliárd dollár, a módszer pedig bankrablás (a millennium éjszakáján) számítógéppel és kreditkártyával, hiszen – mint ahogy azt Mac egyszer meg is jegyzi – „hol van már a régi, nosztalgikus rablások aranykora?!” Az akció eredménye: fél siker. Virginia elmenekül. Mac pedig...

Magyar címével ellentétben a film távolról sem briliáns: jó alapötletből gyenge forgatókönyv alapján készült alkotást, szolid színészi teljesítményeket, mégis látványos, izgalmas és humoros jelenetekben bővelkedő produkciót láthatunk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4526