KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/augusztus
• Fekete Sándor: Krisztus nem állt meg Ebolinál Élménybeszámoló Francesco Rosi filmjéről
• Bikácsy Gergely: A bennszülöttek Két mondat a félmúltról (A téglafal mögött – Philemon és Baucis)
• Lukácsy Sándor: Ilyen van – ilyen nincs
• Göncz Árpád: Az erény védelmében Joseph Andrews
• Váncsa István: Az utolsó gyógypedagógus
• Takács Ferenc: Az amerikai álom nyomában Elia Kazan
• N. N.: Elia Kazan filmjei
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Egy filmfüzér illúziója, avagy az élmények egyensúlya Karlovy Vary
• Bikácsy Gergely: Megfáradt sárkányok Krakkó

• Bajor Nagy Ernő: Művészfilmhez nem kell rendőr Moziról a telepen
• Székely András: Díszletek és tervezők
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Szovjet filmek parádéja Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Walt Disney állatbirodalma
• Dávid Tibor: A katona és az elefánt
• Létay Vera: Szerelem szieszta idején
• Tótisz András: Éjszakai csendben
• Veress József: Mentolos ital
• Béresi Csilla: Egy furcsa asszony
• Gyárfás Péter: A biztosan ölő sárkánylady
• Koltai Ágnes: A kétdimenziós gyilkos
• Harmat György: Sabine
• Veress József: Szergij atya
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Köznapi drámák – és megint Stravinsky Prága
• Hegyi Gyula: Vissza a képernyőre Veszprém
• Berkes Erzsébet: Hová lettek a griffmadarak? Névnap
• Róbert László: Huszonnégy millió készülék Jegyzetek a japán tévé ürügyén
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Veress József: Suksinról, múltidőben
LÁTTUK MÉG
• Ungvári Tamás: Szár egy megváltozott világban
POSTA
• Veress József: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Ábel Péter: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Korompai János: Stúdióértékelés avagy kritikusi önkritika? Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes '97

A fesztivál díjai

N. N.

 

Arany Pálma: Imamura Shohei: Az angolna és Abbas Kiarostami: A cseresznye íze

Az ötvenedik évforduló díja: Youssef Chanine életművéért

A zsűri nagydíja: Atom Egoyan: Az eljövendő szép napok

A legjobb női alakítás díja: Kathy Burke (Gary Oldman: Nem lenyelni)

A legjobb férfi alakítás díja: Sean Penn (Nick Cassavetes: Olyan kedves nő)

A legjobb rendezés díja: Wong kar-wai: Boldog együttlét

A legjobb forgatókönyv díja: Ang Lee: A jégvihar

Arany Kamera díj: Naomi Kawase: Suzaku

A legjobb rövidfilm Arany Pálmája: Tessa Sheridan: Mi van a papíron?

A legjobb technikai kivitelezés díja: Thierry Arbogast (Nick Cassavetes Olyan kedves nő és Luc Besson: Az ötödik elem)

A FIPRESCI, a filmkritikusok nemzetközi szövetségének díjai: Atom Egoyan: Az eljövendő szép napok, Manoel de Oliviera: Utazás a világ kezdetére


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 23. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1555