KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/augusztus
• Fekete Sándor: Krisztus nem állt meg Ebolinál Élménybeszámoló Francesco Rosi filmjéről
• Bikácsy Gergely: A bennszülöttek Két mondat a félmúltról (A téglafal mögött – Philemon és Baucis)
• Lukácsy Sándor: Ilyen van – ilyen nincs
• Göncz Árpád: Az erény védelmében Joseph Andrews
• Váncsa István: Az utolsó gyógypedagógus
• Takács Ferenc: Az amerikai álom nyomában Elia Kazan
• N. N.: Elia Kazan filmjei
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Egy filmfüzér illúziója, avagy az élmények egyensúlya Karlovy Vary
• Bikácsy Gergely: Megfáradt sárkányok Krakkó

• Bajor Nagy Ernő: Művészfilmhez nem kell rendőr Moziról a telepen
• Székely András: Díszletek és tervezők
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Szovjet filmek parádéja Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Walt Disney állatbirodalma
• Dávid Tibor: A katona és az elefánt
• Létay Vera: Szerelem szieszta idején
• Tótisz András: Éjszakai csendben
• Veress József: Mentolos ital
• Béresi Csilla: Egy furcsa asszony
• Gyárfás Péter: A biztosan ölő sárkánylady
• Koltai Ágnes: A kétdimenziós gyilkos
• Harmat György: Sabine
• Veress József: Szergij atya
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Köznapi drámák – és megint Stravinsky Prága
• Hegyi Gyula: Vissza a képernyőre Veszprém
• Berkes Erzsébet: Hová lettek a griffmadarak? Névnap
• Róbert László: Huszonnégy millió készülék Jegyzetek a japán tévé ürügyén
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Veress József: Suksinról, múltidőben
LÁTTUK MÉG
• Ungvári Tamás: Szár egy megváltozott világban
POSTA
• Veress József: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Ábel Péter: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Korompai János: Stúdióértékelés avagy kritikusi önkritika? Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

A Dogma tisztasági fogadalma

N. N.

 

1.        A felvételeket valóságos helyszíneken kell készíteni. A helyszínt nem szabad kiegészíteni sem kellékkel, sem díszlettel. (Ha egy kellék szükséges az akcióhoz, akkor olyan környezetet kell választani, amelyben megtalálható ez a kellék.)

2.        A hangot sohasem szabad a képtől függetlenül felvenni, és fordítva. Zenét tehát nem szabad alkalmazni, kivéve, ha a forgatás helyszínén jelen van, hallható.

3.        Kötelező a kézikamera használata. A kézikamerával azonban mindenféle mozgás és megállás megengedett. (A filmnek nem kell ott játszódnia, ahol a kamera található – ott kell filmezni, ahol a film játszódik.)

4.        Színes filmre kell forgatni. Tilos mindenfajta megvilágítás. (Azokat a jeleneteket, amelyek felvételéhez túl kevés a fény a nyersanyag expozíciós értékéhez mérve – el kell hagyni, vagy egy egyszerű lámpát kell a kamerára helyezni.)

5.        Tilos mindenfajta optikai trükk és a különböző szűrők használata.

6.        A film nem tartalmazhat öncélú jeleneteket. (Gyilkosságok, fegyver stb. kizárva.)

7.        Tilos mindenféle eltávolodás a film tér-idejétől. Másképpen szólva: a filmnek itt és most kell játszódnia.

8.        Kizárt minden műfaji film.

9.        35 mm-es filmre kell forgatni.

10.    A rendező neve nem szerepelhet a főcímlistán.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 24. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1769