KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/augusztus
• Fekete Sándor: Krisztus nem állt meg Ebolinál Élménybeszámoló Francesco Rosi filmjéről
• Bikácsy Gergely: A bennszülöttek Két mondat a félmúltról (A téglafal mögött – Philemon és Baucis)
• Lukácsy Sándor: Ilyen van – ilyen nincs
• Göncz Árpád: Az erény védelmében Joseph Andrews
• Váncsa István: Az utolsó gyógypedagógus
• Takács Ferenc: Az amerikai álom nyomában Elia Kazan
• N. N.: Elia Kazan filmjei
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Egy filmfüzér illúziója, avagy az élmények egyensúlya Karlovy Vary
• Bikácsy Gergely: Megfáradt sárkányok Krakkó

• Bajor Nagy Ernő: Művészfilmhez nem kell rendőr Moziról a telepen
• Székely András: Díszletek és tervezők
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Szovjet filmek parádéja Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Walt Disney állatbirodalma
• Dávid Tibor: A katona és az elefánt
• Létay Vera: Szerelem szieszta idején
• Tótisz András: Éjszakai csendben
• Veress József: Mentolos ital
• Béresi Csilla: Egy furcsa asszony
• Gyárfás Péter: A biztosan ölő sárkánylady
• Koltai Ágnes: A kétdimenziós gyilkos
• Harmat György: Sabine
• Veress József: Szergij atya
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Köznapi drámák – és megint Stravinsky Prága
• Hegyi Gyula: Vissza a képernyőre Veszprém
• Berkes Erzsébet: Hová lettek a griffmadarak? Névnap
• Róbert László: Huszonnégy millió készülék Jegyzetek a japán tévé ürügyén
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Veress József: Suksinról, múltidőben
LÁTTUK MÉG
• Ungvári Tamás: Szár egy megváltozott világban
POSTA
• Veress József: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Ábel Péter: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Korompai János: Stúdióértékelés avagy kritikusi önkritika? Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Francia filmhét

N. N.

 

A budapesti Francia Intézet és a Budapest Film filmforgalmazó vállalat közös rendezésében 1989. június 8. és 14. között francia filmhét volt a Kossuth moziban a francia forradalom 200. évfordulója tiszteletére. A nagyteremben a franciák által előzetesen megküldött, mintegy nyolcvan alkotást tartalmazó ajánló jegyzékből kiválasztott hat filmet játszották (Andrzej Wajda Danton, Ernst Lubitsch Madame Du Barry, Richard Pottier Carolina, kedves, Bruckberger páter és Philippe Agostini Karmeliták párbeszéde, Jean-Paul Rappeneau Egy válás viszontagságai, és Ettore Scola A postakocsi című művét), míg a kisteremben francia nyelvű vetítéseket tartottak (sajnos, csak itt volt látható Ariane Mnouchkine néhány éve nagy sikerrel játszott remekműve, az 1789 is). Az összeállítás tudatosan a forradalom hatásának komplexitását, magánéleti vonatkozásait, olykor egyenesen árnyoldalait helyezte előtérbe, ezáltal aktuális tanulságok végiggondolására késztetve a nézőket. Érdekes jelenség, hogy míg Franciaországban (és Nyugat-Európában) a nagy történelmi eseményeket ábrázoló filmek a magaskultúrából lassan kiszorulnak a tömegkultúrába, a kelet-európai szellemi önvizsgálatnak változatlanul fontos elemét alkotják.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/08 63-64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5461