KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/augusztus
• Fekete Sándor: Krisztus nem állt meg Ebolinál Élménybeszámoló Francesco Rosi filmjéről
• Bikácsy Gergely: A bennszülöttek Két mondat a félmúltról (A téglafal mögött – Philemon és Baucis)
• Lukácsy Sándor: Ilyen van – ilyen nincs
• Göncz Árpád: Az erény védelmében Joseph Andrews
• Váncsa István: Az utolsó gyógypedagógus
• Takács Ferenc: Az amerikai álom nyomában Elia Kazan
• N. N.: Elia Kazan filmjei
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Egy filmfüzér illúziója, avagy az élmények egyensúlya Karlovy Vary
• Bikácsy Gergely: Megfáradt sárkányok Krakkó

• Bajor Nagy Ernő: Művészfilmhez nem kell rendőr Moziról a telepen
• Székely András: Díszletek és tervezők
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Szovjet filmek parádéja Pesaro
LÁTTUK MÉG
• Bende Monika: Walt Disney állatbirodalma
• Dávid Tibor: A katona és az elefánt
• Létay Vera: Szerelem szieszta idején
• Tótisz András: Éjszakai csendben
• Veress József: Mentolos ital
• Béresi Csilla: Egy furcsa asszony
• Gyárfás Péter: A biztosan ölő sárkánylady
• Koltai Ágnes: A kétdimenziós gyilkos
• Harmat György: Sabine
• Veress József: Szergij atya
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Köznapi drámák – és megint Stravinsky Prága
• Hegyi Gyula: Vissza a képernyőre Veszprém
• Berkes Erzsébet: Hová lettek a griffmadarak? Névnap
• Róbert László: Huszonnégy millió készülék Jegyzetek a japán tévé ürügyén
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Veress József: Suksinról, múltidőben
LÁTTUK MÉG
• Ungvári Tamás: Szár egy megváltozott világban
POSTA
• Veress József: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Ábel Péter: Két korrekció a Höllering-nekrológhoz Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Korompai János: Stúdióértékelés avagy kritikusi önkritika? Olvasói levél – Szerkesztői válasz

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A falka

Herpai Gergely

The Flock – amerikai, 2007. Rendezte: Lau Wai-keung. Írta: Craig Mitchell és Hans Bauer. Kép: Enrique Chediak. Zene: Guy Farley. Szereplők: Richard Gere (Babbage), Claire Danes (Allison), Russel Sams (Grooms), Ed Ackermann (Kessler), Kadee Stickland (Viola). Gyártó: Gibraltar Films / Bauer Martinez Studios. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 101 perc.

 

Richard Gere egy munkáját fanatikus módszerességgel – már-már betegesen – végző szövetségi ügynököt alakít, akinek specialitása a nemi erőszakkal, illetve még durvább szexuális perverziókkal kapcsolatos ügyek felgöngyölítése. Babbage ügynök a korábban elítélt és szabadlábon lévő bűnözők közül próbálja megtalálni azt az illetőt, aki valószínűleg elrabolt és fogságban tart egy fiatal lányt. Egy fiatal nyomozónő (Claire Danes) is csatlakozik hozzá – leginkább azért, hogy a munkájába lassan beleőrülő Babbage-t leváltsa.

„Vén róka nyomozó, akihez egy ifjú titán társul szegődik”: ezt a jól ismert felállást már számtalan bűnügyi filmben láthattuk – akár úgy, hogy az idősebb profi rendőr csak kiégett, és utálja a rendszert, de alapvetően a jó oldalon marad (A zöldfülű), vagy azzal a csavarral, hogy ő az igazi bűnös a filmben és fiatal társának kell lelepleznie őt (Kiképzés). A falka hongkongi rendezője, maga Lau Wai-keung is dolgozott már fel kicsit hasonló témát a Szigorúan piszkos ügyek-ben, amelyből nemrég készült Martin Scorsese remake-je: A tégla.

Eleinte nehéz eldöntenünk, hogy ebben a filmben Babbage-dzsel mi a helyzet: sokáig épp erre a feszültségre épít a rendező. Jól is teszi, mert egyébként A falka nem nagyon haladná meg a hasonló témájú (perverz bűnözőkkel foglalkozó) 8 mm színvonalát. Gere meglepően meggyőző a meghasonlott és frusztrált zsaru szerepében, és az esetek többségében sikerül elfelejtetnie velünk, hogy maga a nyomozós történetszál rendkívül egyszerű és semmitmondó. Viszont Gere-t és az egyik női főszereplőt leszámítva (KaDee Strickland, aki egy régebbi nemi erőszak áldozatát alakítja) elég érdektelen karakterekkel és átlagos színészi játékkal van dolgunk. A falka ennek ellenére nézhető, élvezhető thriller, de Hetedik-féle katarzisra nem szabad számítani.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9209