KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/október
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Veress József: Őszi paletta
• N. N.: A Szovjet Filmhét filmjei
• Szüszmann György: Majakovszkij és a film
• Majakovszkij Vlagyimir: Előszó egy kiadatlan forgatókönyv-gyűjteményhez
• Majakovszkij Vlagyimir: A forgatókönyv béklyójában

• Zalán Vince: „Hogy a megjövendőlt igazságot megtaláljam” Csontváry
• Sváby Lajos: Csodalényekre van szükségünk? Csontváry
• Faragó Vilmos: Legkisebb Cirkusz Circus Maximus
• Durst György: Mi újság a Balázs Béla Stúdióban?
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Ide nekünk az oroszlánt is! Velence
• Zsugán István: Lázadók – okkal és ok nélkül Locarno

• Csala Károly: Titokzatos hatalmak? Érzéstelenítés nélkül
• Fábián László: A rövidfilm sorsa Az idő egészsége; Forgómozgás
• Berkes Ildikó: Előre a régi ideálok felé Jegyzetek új hollywoodi filmekről
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: Tűzharc
• Barna Márta: Élned kell!
• Schéry András: Stadion akció
• Palugyai István: Pihenőidő
• Zilahi Judit: A csere
• Karcsai Kulcsár István: Norma Rae
• Kulcsár Mária: Sakknovella
• Loránd Gábor: A frontvonal mögött
• Fekete Ibolya: A cukor
• Csala Károly: Fekete folyó
• Ledniczky Márton: Caddie
TELEVÍZÓ
• Koltai Tamás: A hatalom útvesztői Szerelmem, Elektra; Negyedik Henrik király
• Mágori Erzsébet: „A vonatoknak menni kell” Hívójel
• Nemes György: Hámos helyett
• Péterffy András: Változatok elekronikus képre A video kihívása
• R. Székely Julianna: Nem a veszélyt keresem Beszélgetés Halász Mihály operatőrrel
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Tévémozi
KÖNYV
• Csala Károly: Évről évre, hónapról hónapra
• Karcsai Kulcsár István: Egy színházi ember portréja
POSTA
• Scholtz Zoltán: Régóta szeretnék... Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Körmöczi Lászlóné: Érdeklődéssel olvastam... Olvasói levél

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Nekrológ

1926–2011

Andrew Laszlo

Orosdy Dániel

 

A pápai születésű László András 1947-ben fotósként kezdte újvilági karrierjét. Gregory Sandor (Nővérek, Two-Lane Backtop, Ride in the Whirlwind) és a névrokon Ernest Laszlo (Airport, Aki szelet vet, Bolondok hajója) mellett a kevésbé sztárolt, de kivételes tehetségű magyar származású operatőrök közé tartozott.

Leghíresebb munkái a Rambo-széria első és a Star Trek ötödik része, a Joe Dante rendezte Vérbeli hajsza, a Sógun című mini-sorozat, de dolgozott Új-Hollywood nagyságainak olyan korai munkáin is, mint a Razzia Minsky bárjában (William Friedkin) és a Te már nagy kisfiú vagy (Francis Ford Coppola).

Széles spektrumon mozgott: a vígjáték-specialista Arthur Hiller mellett (Vidékiek New Yorkban) számíthatott rá a horrorista Tobe Hooper (The Funhouse) vagy akár Walter Hill is, akivel három remek akciófilmet készített (A harcosok, A lápvidék harcosai, Ha eljönnek a Bomberek). Utóbbi különlegessége, hogy a főleg utcákon és tereken játszódó, nem mellesleg lélegzetelállító vizuális világú cselekményt túlnyomórészt stúdióban rögzítették.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 02-02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10884