|
Év
1981/január
|
FILMSZEMLE
Csala Károly: Magyar film, egy évtized fordulóján A Játékfilmszemle elé
Veress József: Mi a siker, mi a bukás? Magyar film – itthon 1980-ban
N. N.: 1979–1980 magyar filmjeinek látogató-számai
N. N.: Számok, tények, vélemények Magyar filmek külföldön 1980-ban
N. N.: A Hungarofilm levelezéséből
N. N.: Játékfilmdíjak 1980
N. N.: Külföldi lapok – magyar filmekről
Almási Miklós: Hozott anyagból Boldog születésnapot, Marilyn!
Berkes Erzsébet: Finnugor holtomiglan
Zsugán István: Egy karakter története Beszélgetés Szabó Istvánnal
Czigány György: Filmről, zenéről Beszélgetés Gaál István filmrendezővel és Szőllősy András zeneszerzővel
Matos Lajos: Horror vacui A nyolcadik utas: a Halál
N. N.: „Filmalkotói Társulást hozunk létre”
Rubanova Irina: Néva-parti vallomások A leningrádi filmiskoláról
LÁTTUK MÉG
Schéry András: Forgalmi dugó
Csala Károly: Reggeli vizit után
Kemény György: Kérek egy elefántot
Hegedűs Tibor: Fekete-fehér – színesben
Harmat György: Csapda az erdőben
Zilahi Judit: Lövések holdfényben
Dániel Ferenc: Szakadék szélén
Palugyai István: Vér a síneken
Schéry András: Start két keréken
A. Kovács Miklós: A cárlány és a hét dalia
Ambrus Katalin: Ketten a lakókocsiban
Báron György: Az első áldozás
TELEVÍZÓ
Hegyi Gyula: Túl a televízió gyermekkorán Beszélgetés Liszkay Tamással, a televízió drámai főosztályának vezetőjével
Bor Ambrus: Keresi, keresi, nem leli... Van neki? Sítúdió ’80
Mészáros Tamás: „Félreéltem én...” Jegor Bulicsov
Nógrádi Gábor: Videózunk, videózgatunk 3.
Gyárfás Endre: Oktatás vagy/és revü? Egy forgatókönyvíró jegyzetei
TÉVÉMOZI
Karcsai Kulcsár István: Hívj a messzeségbe!
Karcsai Kulcsár István: Babaház
Karcsai Kulcsár István: Mamma Róma
KÖNYV
Szőnyi Klára: Szó és kép Nemeskürty István filmtörténete németül
Pánczél György: Egyveleg
KRÓNIKA
A szerkesztőség : Az év játéka
|
|
|
|
|
|
|
MoziA démon arcaSepsi László
Incarnate – amerikai,
2016. Rendezte: Brad Peyton. Írta: Ronnie Christensen. Kép: Dana Gonzales.
Zene: Andrew Lockington. Szereplők: Aaron Eckhart (Dr. Ember), Carice van
Houten (Lindsay), David Mazouz (Cameron), Catalina Sandino Moreno (Camilla).
Gyártó: IM Global / Blumhouse. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 91 perc.
Mivel James Wan sikerrel
telítette a horrorpiacot saját démonjaival és szellemvadászaival, az okkult
területekre tévedt további alkotóknak szükségképpen ki kell kutatniuk a téma
újabb variációs lehetőségeit, ha meg akarnak mérkőzni a tükörsimára polírozott
konkurenciával. A démon arca a műfaji
mash-up jó kezekben igen hálás
stratégiáját választotta, egy az egyhez arányban vegyítve megszállt gyerekes
ördögfilmet az instabil alternatív valóságokban (jelen esetben tudatalattikban)
játszódó sci-fivel – csak éppen az Ördögűző
találkozása az Álomküzdőkkel (esetleg
az Insidious flörtje az Eredettel) ezúttal egyáltalán nem jó
kezekbe került.
A démoni
megszállottsághoz kapcsolódó közhelyek (diszfunkcionális család, felnőtt hangon
dörmögő poronty) felsorakoztatása után A
démon arca előbb átköltözteti az alműfajt a sci-fi felségterületére –
démonológia helyett a parazitológiából kibontva az elengedhetetlen körítést –,
majd mire a tolókocsiba kényszerült John Constantine-pótlék bajtársai
segítségével alámerülhetne a fertőzött elmék bugyraiba, a készítők ötletei is kifogynak.
A démon arcának álomterei a Freddy
Krueger-féle szórakoztató extravagancia hiányán túl is konganak a kreatív
ürességtől, ahol a legmarkánsabb vizuális ötlet egy szokatlan színűre festett
ajtó, miközben a fantázia-deficit végső tüneteként a másvilági harcokat is
puszta ököllel vívják a résztvevők. Az ördöginek szánt elmejáték így hamar
dugába dől, trükkjei nem elég látványosak és nem is elég ravaszak ahhoz, hogy
lehengereljék a (10. perc után már a borítékolható) nyitott befejezést váró
nézőt. Viszont egy feladatot mégis nagyobb sikerrel teljesít, mint a szintén
mentális idea-beültetésre vállalkozó Eredet:
megtekintése után ugyanis lehetetlen szabadulni az Awolnation Sailjének a filmben többször hallható
dallamaitól.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 5 |
|
|
|
|