KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/február
• Csala Károly: Életfogytiglani házépítő Köszönöm, megvagyunk
• Kardos István: Hasonlatok nélkül A Köszönöm, megvagyunk forgatókönyvírójának jegyzetfüzetéből
• Bikácsy Gergely: Ízeveszett történetek Boldogtalan kalap
• Tancsik Mária: Elsőfilmesek, 1981
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (1.)
FILMZENE
• Lőrincz Andrea: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (3.)
• Ránki Júlia: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (3.)
VITA
• Szále László: A filmek „könyvtárai” Vita a filmklubok és a társadalmi forgalmazás gondjairól

• Hegedűs Zoltán: A téboly kódrendszere Woyzeck
• Palugyai István: A Horizont látóhatára Tévé-mozi és rövidfilm-mozi
• Bikácsy Gergely: „A nulla alól újrakezdeni” Beszélgetés Jean-Luc Godard-ral
• Xantus Judit: „Gondoljunk inkább képekre” Beszélgetés Jean-Luc Godard-ral
• Csala Károly: Szerelmi történetek Új bolgár filmek
FESZTIVÁL
• Fehéri Tamás: Filmesek a barikádokon Lipcse
• Zilahi Judit: Futball és más játékok Osztrák filmnapok
• Zsugán István: Éjféli mozik Figuira da Foz
LÁTTUK MÉG
• Sólyom András: S.O.S. Concorde
• Hegedűs Tibor: A papa mozija
• Dániel Ferenc: A halál magnószalagon érkezik
• Csala Károly: Férj és feleség
• Boross László: Pugacsov
• A. Kovács Miklós: Talán jövőre
• Iván Gábor: Sem veled, sem nélküled
• Barabás Judit: Vágta
• Báron György: Robotokkal a Szaturnusz körül
• Bende Monika: Nemzeti vadászat

• Reményi József Tamás: Láttuk a Beatles-t Lennonék a filmvásznon
TELEVÍZÓ
• Nemes Nagy Ágnes: Sándor Mátyás kapitány
• Lukácsy Sándor: Korunk hőse pizsamában Hínár
• Veress József: „Úgy szép a magyar, ha részeg” Némafilm
• Eszéki Erzsébet: Téves feltevések a tévés kor gyermekéről
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: VIII. Henrik magánélete
• Karcsai Kulcsár István: A vád tanúja
• Karcsai Kulcsár István: A legyek ura
KÖNYV
• Hegedűs Tibor: Kismonográfia Grigorij Csuhrajról
• Eszéki Erzsébet: Mítosz helyett történelem a vásznon
• Schéry András: Gaál István: Emlékezet és lelkiismeret
POSTA
• Tamás Krisztina: Lancelot lovag Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ördög bújt beléd

Baski Sándor

Jennifer's Body - amerikai, 2009. Rendezte: Karyn Kusama. Írta: Diablo Cody.Kép: M. David Mullen. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Megan Fox (Jennifer), Amanda Seyfried (Needy), Johnny Simmons (Chip), Adam Brody (Wolf), J.K. Simmons (Mr. Wroblewski). Gyártó: Dune Entertainment / Fox Atomic / Hard C. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 102 perc.

A középiskolák világa, az amerikai tinifilmek tanúsága szerint, szigorú hierarchia alapján működik, a piramis alján a népszerűtlen stréberek és kívülállók állnak, a csúcsán pedig a gimnázium legszebb pompon lánya, oldalán a focicsapat kapitányával. A néző szimpátiája az előbbiekkel van, ők az őszinte, emberi karakterek, míg a felsőbb kasztba tartozók felszínes, sőt gonosz figurák. Az Ördög bújt belédben ez a képzeletbeli tápláléklánc valóságossá válik, lévén az üres fejű cheerleader itt nem csak emberileg hitvány, de valóban gonosz: miután megszállja egy démon, sorra gyilkolja le, és fogyasztja el az iskolatársakat. A Mély harapásban az önmegtartóztató szűzlány teste vált halálos fegyverré, itt, éppen fordítva, a promiszkuitást hirdető helyi femme fatale lesz a felajzott kamaszok veszte.

A történetnek azonban – úgy tűnik – nem ez az aspektusa izgatta Diablo Cody forgatókönyvírót, akinek a Juno után ez a második munkája. A tinédzser terhességet feldolgozó dramedy-hez hasonlóan ezúttal is fiatalosnak szánt, szellemes egysorosokban és popkulturális utalásokban gazdag dialógusokat ad a szereplők szájába. A mesterkélt szövegek gyaníthatóan a tinifilmes sablonokat hivatottak kifigurázni, esetleg szándékosan camp-hatást kelteni, a produkció többi résztvevője azonban vélhetőleg egy „hagyományos” tini-horror leforgatására kapott megbízást, a végeredmény ugyanis alig különbözik a műfaj irónia-mentes darabjaitól.

Tény viszont, hogy az Ördög bújt beléd nézői nem a történet miatt váltanak jegyet a filmre, az úgy nevezett high conceptet itt maga a szereposztás jelenti. Az a bizonyos test (az eredeti cím: Jennifer’s body) itt egyértelműen Megan Foxot jelöli. A filmvilág jelenlegi egyes számú szex-ikonja kellően hiteles a démoni férfifaló szerepében; más kérdés, hogy az erotikus jeleneteknél a kamera szemérmesen elfordul, így végül a film még a saját célközönségét is cserben hagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9972