KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/március
• Zoltai Dénes: A bartóki ihletés Motívumok, témák, modell
• Gombár József: A magyar filmforgalmazás egy évtizede és távlatai
• Létay Vera: Nem minden remekmű elsőfilm Ballagás
• Lázár István: Éljen a budapesti Yard A svéd, akinek nyoma veszett
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (2.)

• Elbert János: Pókláb erdő lovasai A véres trón
• Takács Ferenc: Érosz és Sátán Canterbury mesék
• Tancsik Mária: Elsőfilmesek, 1981
• Boros István: A rózsaszínű Párduc esete
• Lőrincz Andrea: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (2.)
• Ránki Júlia: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (2.)
• Hámori András: Amerikai századforduló Londoni beszélgetés Miloš Formannal
LÁTTUK MÉG
• Ambrus Katalin: Tigriscsapáson
• Grawátsch Péter: Tévúton
• Kemény György: Münchhausen báró csodálatos kalandjai
• Kovács András Bálint: Ess, eső, ess!
• Schéry András: A macska rejtélyes halála
• Bende Monika: Rally
• Róna-Tas Ákos: Menedékhely
• Csala Károly: Minden rendben
• Loránd Gábor: Trófea
TELEVÍZÓ
• Fekete Sándor: A Szabadság tér Petőfije
• Veress József: Köszönöm, rosszul vagyunk Védtelen utazók
• Pánczél György: Színész-vallomások Tíz dráma –hatvan percben
• Simor András: Kordokumentum
• Nógrádi Gábor: Képmagnósok, figyelem!
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Az Ambersonok tündöklése
• Karcsai Kulcsár István: Van, aki forrón szereti
KÖNYV
• Nemeskürty István: Tóbiás Áron: Korda Sándor
• Gellért Gyöngyi: A film Fekete-Afrikában
POSTA
• Gummer Jenő: Januári szám Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Excsajok szelleme

Tüske Zsuzsanna

Ghosts of Girlfriends Past – amerikai, 2009. Rendezte: Mark Waters. Írta: Scott Moore és Jon Lucas. Kép: Daryn Okada. Zene: Rolfe Kent. Szereplők: Matthew McConaughey (Connor Mead), Jennifer Garner (Jenny Perotti), Michael Douglas (Wayne bácsi), Breckin Meyer (Paul), Emma Stone (Allison Vandermeersh). Gyártó: New Line Cinema / Panther. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 101 perc.

 

Hollywood habos-babos romkom kollekciójának számtalan mintapéldánya bizonyítja, milyen jól megfér egymással a szerelem és a természetfeletti, különösen ha románc-képtelen főhőst terelgető szellemek alakjában jelenik meg. Erre a tematikára épül többek között a 90-es évek egyik bájos alkotása, a Lelkük rajta! vagy akár az elmúlt év keserédes darabja a Kísértetváros. Úgy tűnik, a holt lelkek idén sem nyugszanak: ezúttal a futószalagon ontott esküvői vígjátékok pasztellvilágába férkőztek be, az egyszer használatos Csak a testemen át után Dickens klasszikusa, a Karácsonyi ének meséjét szabadon követve.

A kortárs történet hőse zsémbes öregúr helyett jóképű alfahím, Connor Mead, aki két kézzel szórja a szebbnél szebb nőket és mondén könnyedséggel gyalogol át a szíveken. Nem igen fűlik hozzá a foga, mégis kénytelen elmenni öccse esküvőjére, ahol a romantikáról és házasságról vallott szarkasztikus nézeteivel rövid úton magára haragítja régi szerelmét és az egész násznépet. A büntetés nem várat magára: halott nagybácsijától (egyben egykori mesterétől) üzenetet kap, amely szerint három szellem keresi fel azért, hogy szembesítsék múlttal, jelennel és jövővel, valamint megmutassák neki, hogyan cserélte le emberi vonásait macsó-maszkra.

Mark Waters a Ha igaz volnával már szerzett némi tapasztalatot szerelmes-szellemes komédiák terén, idei alkotása mégis a cselekményvezetés következetlenségei (pl. flashback-idegen montázs-szekvencia használata), a sokszor működésképtelennek bizonyuló helyzetkomikum és mindennemű spiritusz hiányában mindössze balul elsült szeánszként könyvelhető el. Hiába az ismerős terep, az Excsajok szelleme legalább olyan reménytelenül tapogatózik, mint agglegény hőse, aki pezsgősüveggel próbál megtámasztani egy megroggyant esküvői tortát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/07 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9815