KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/május
• Létay Vera: Kis pörköltek és nagy eszmék A mérkőzés
• Zalán Vince: Magyarra fordította... A pogány madonna
• Zsugán István: Egy vezeklés története Beszélgetés Gábor Pállal
• Kézdi-Kovács Zsolt: A valóság és az álom Vita a filmforgalmazásról
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (3.)

• Zalán Vince: Makk mozijában
• Szörény Rezső: A tornádó, melynek neve Makk Károly
• Jancsó Miklós: A jelenlét embere
• N. N.: Makk Károly filmjei
• Elbert János: Grúz ellenpontok Néhány interjú magánügyben
• Hegedűs Zoltán: Elindult a rue des Halles-ból Az élő René Clair
• Bajomi Lázár Endre: A patafizikus filmrendező Az élő René Clair
• N. N.: René Clair filmjei Az élő René Clair
• Nemeskürty István: Gorkij bűvöletében Mark Donszkoj (1901–1981)
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Szerzői filmek – egy sovány tehén esztendeje Sanremo
• Bikácsy Gergely: A mormon család és a kínai vasút Lille
LÁTTUK MÉG
• Dániel Ferenc: Az első nagy vonatrablás
• Koltai Ágnes: Hamburgi betegség
• Báron György: Óvakodj a törpétől!
• Iván Gábor: Bátorság, fussunk!
• Sólyom András: Nyári rét
• Fekete Ibolya: Sheila Levin meghalt, és New Yorkban él
• Kovács András Bálint: Éjjjel-nappal énekelek
• Ambrus Katalin: A félhold árnyékában
• Bikácsy Gergely: Építs házat, ültess fát!
• Koltai Ágnes: Hét januári nap
TELEVÍZÓ
• Vígh Károly: A Századunk új sorozatáról Végjáték a Duna mentén
• Loránd Gábor: Televízió és történelem Egy tanácskozás tanulságai
• Bognár Éva: Az értelem operája Weill–Brecht: A hét főbűn
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: A csend és a mű
POSTA
• Berezsnyei L. Ottó: Kubrick Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Válogatott gyilkosok

Nevelős Zoltán

Killer Elite – amerikai, 2011. Rendezte: Gary McKendry. Írta: Ranulph Fiennes regénye alapján Matt Sherring. Kép: Simon Duggan. Zene: Reinhold Heil és Johnny Klimek. Szereplők: Jason Statham (Bryce), Robert De Niro (Hunter), Clive Owen (Logan), Dominick Purcell (Davis), Yvonne Strahovski (Anne). Gyártó: Ambiance Entertainment / Palomar Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 116 perc.

Válogatott helyszínek a világ különböző pontjairól Mexikótól Ománig, Ausztráliától Párizson át Angliáig, valamint a kora nyolcvanas évek tárgyi környezete adják a hátteret ehhez az igazi régimódian férfias akciófilmhez, amely egy megtörtént események által ihletett bestseller alapján készült. Ranulph Fiennes The Feather Men című regényében saját élményeit vette alapul a hetvenes években Ománban zajlott fegyveres konfliktusok következményeit illetően, amelyekben a brit Special Air Service (SAS) tagjaként vett részt. A film hőse egy szabadúszó zsoldos, Danny Bryce, Jason Statham alakításában, aki az önkéntes visszavonulás után kénytelen visszatérni egy utolsó munkára, amikor egy ománi kiskirály túszul ejti atyai jóbarátját – akit Robert De Niro alakít megrázóan szétesett ábrázattal. A halálos beteg sejk azt kívánja, Danny végezzen azzal a három SAS-tiszttel, akik megölték a fiait, ráadásul beismerő vallomást is vegyen fel tőlük videóra. A mesterien kivitelezett merényletek során emelkedik egyre szimpatikusabb antagonistává Clive Owen SAS-veteránja, aki védeni próbálja egykori bajtársait.

Harmadik világban vívott piszkos háború; hatalomátmentő bűnösök titkos társasága; szívdöglesztő barátnő az ausztrál tanyavilágban; a férfias összetartás megható pillanatai – a lendületes forgatókönyv az elcsépelt cselekmény- és szófordulatoktól sem visszariadva játssza le, amit a formulától elvárunk. Az Oscar-jelölt rövidfilmje után nagyjátékfilmes rendezőként most debütáló Gary McKendry munkája sikerének éppúgy kulcsfontosságú összetevője a szúrós tekintetekre épülő színjátszás, mint a parázs közelharcjelenetek, vagy a veterán járgányokra koreografált autós üldözések. Ha az alapanyag nem is nevezhető tartalmasnak, a kivitelezés színvonala és a szereplőgárda meggyőzőereje mindenképp a figyelemre méltó kategóriába emeli a produkciót.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 54-54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10904