KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Válasz Bese Károly filmbarátnak

Szemadám György

 

Bizony, Filmbaráttól példás leckét kaptam én most türelemből és szeretetből, hiszen kritikámat nemes egyszerűséggel csak hülyeségnek, engem pedig betegnek titulál. Utóbbi gesztusával nagyvonalúan félretolva azt az eddig általánosan elfogadottnak hitt normát, mely szerint a művet lehet kritizálni, sértegetni, sőt pocskondiázni, de a mű ürügyén a szerzőt nem. Ezt természetesen (még) én sem tettem Nepp Józseffel.

Filmbarát levelét olvasva nem csodálkozom azon, hogy a Hófehér, melyben itt-ott számomra bántóan torz és ízléstelen mozzanatok vannak, Filmbarát rokonszenvével találkozott. No persze: „De gustibus non est disputandum” – még Woody Allen emlői vonatkozásában sem.

Ami pedig Filmbarát írásának szellemi magvát alkotja: jelentem, megtanultam, hogy a rajzfilmnél az „... a lényeg, hogy maradandó nyomot hagyjon a filmművészetben...”. Tetszetős és főleg alapos elmélet! Nekem nem jutott volna eszembe! Szerintem egy egyszerű filmbarátnak sem...

 

Szemadám György

Budapest


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6289


előző 1 következőúj komment

orbus#1 dátum: 2018-02-26 09:32Válasz
A filmbarát szövegét is illett volna hozni, és nem csak a fotó verzióban. Volt annyira összefogott és színvonalas, mint az eredeti Szemadám-kritika.