KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A falka

Herpai Gergely

The Flock – amerikai, 2007. Rendezte: Lau Wai-keung. Írta: Craig Mitchell és Hans Bauer. Kép: Enrique Chediak. Zene: Guy Farley. Szereplők: Richard Gere (Babbage), Claire Danes (Allison), Russel Sams (Grooms), Ed Ackermann (Kessler), Kadee Stickland (Viola). Gyártó: Gibraltar Films / Bauer Martinez Studios. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 101 perc.

 

Richard Gere egy munkáját fanatikus módszerességgel – már-már betegesen – végző szövetségi ügynököt alakít, akinek specialitása a nemi erőszakkal, illetve még durvább szexuális perverziókkal kapcsolatos ügyek felgöngyölítése. Babbage ügynök a korábban elítélt és szabadlábon lévő bűnözők közül próbálja megtalálni azt az illetőt, aki valószínűleg elrabolt és fogságban tart egy fiatal lányt. Egy fiatal nyomozónő (Claire Danes) is csatlakozik hozzá – leginkább azért, hogy a munkájába lassan beleőrülő Babbage-t leváltsa.

„Vén róka nyomozó, akihez egy ifjú titán társul szegődik”: ezt a jól ismert felállást már számtalan bűnügyi filmben láthattuk – akár úgy, hogy az idősebb profi rendőr csak kiégett, és utálja a rendszert, de alapvetően a jó oldalon marad (A zöldfülű), vagy azzal a csavarral, hogy ő az igazi bűnös a filmben és fiatal társának kell lelepleznie őt (Kiképzés). A falka hongkongi rendezője, maga Lau Wai-keung is dolgozott már fel kicsit hasonló témát a Szigorúan piszkos ügyek-ben, amelyből nemrég készült Martin Scorsese remake-je: A tégla.

Eleinte nehéz eldöntenünk, hogy ebben a filmben Babbage-dzsel mi a helyzet: sokáig épp erre a feszültségre épít a rendező. Jól is teszi, mert egyébként A falka nem nagyon haladná meg a hasonló témájú (perverz bűnözőkkel foglalkozó) 8 mm színvonalát. Gere meglepően meggyőző a meghasonlott és frusztrált zsaru szerepében, és az esetek többségében sikerül elfelejtetnie velünk, hogy maga a nyomozós történetszál rendkívül egyszerű és semmitmondó. Viszont Gere-t és az egyik női főszereplőt leszámítva (KaDee Strickland, aki egy régebbi nemi erőszak áldozatát alakítja) elég érdektelen karakterekkel és átlagos színészi játékkal van dolgunk. A falka ennek ellenére nézhető, élvezhető thriller, de Hetedik-féle katarzisra nem szabad számítani.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9209