KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

David Cronenberg operát rendez Franciaországban leghíresebb horrorfilmje, az 1985-ös Légy alapján. A legendás párizsi színház, a Theatre du Chatelet július elején mutatja be a művet, majd szeptemberben a produkció Los Angelesbe költözik. Az opera zenéjét Cronenberg veterán komponistája, Howard Shore írta, a libretto a Pillangó úrfit jegyző David Henry Hwang munkája – a színpadi előadás zenei rendezését pedig Placido Domingo vállalta.

 

*

 

Nixon után Oliver Stone újabb (máris) rosszemlékű republikánus elnökről forgat filmet: a nemes egyszerűséggel Bush címre keresztel produkció az ifjabb Bush politikai karrierjét követi nyomon egészen az iraki invázióig, címszerepben Josh Brolinnal (Nem vénnek való vidék, Amerikai gengszter). Stone az idei elnökválasztás finisére időzíti a bemutatót, a maga szerény eszközeivel járulva hozzá a kampányküzdelemhez.

 

*

 

Pedro Almodóvar következő filmje a franciák legnevesebb kortárs noir-írója, Thierry Jonquet klasszikus regényéből készül: az 1985-ös Mygale (egy mérges pókfajta) főhőse pszichopata plasztikai sebész, aki rafinált bosszút áll megerőszakolt leányáért. A film jelenlegi munkacíme Los abrazos rotos (Félbemaradt ölelések), a női főszerepet Penelopé Cruz játssza, a sebész figuráját pedig a rendező régi felfedezettjének, Antonio Banderasnak szánja.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9291