KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/július
POSTA
• Tamás Krisztina: René Clair Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Nagy Istvánné: Rocco és fivérei Olvasói levél – Szerkesztői válasz
• Veém János: Pergőtűz
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Ha az értelem alszik Cannes
• N. N.: A 34. cannes-i filmfesztivál díjai Cannes

• Marx József: „Én csinálom a magamét, te mondod a magadét” Kritika és filmművészet
ESZMECSERE
• Almási Miklós: Mi a bajom a „közérzet-filmekkel”? Hozzászólás Faragó Vilmos Boldogtalan fil című cikkéhez

• Zsugán István: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Műfaja: film Beszélgetés Tarr Bélával
VITA
• Boros István: A csendes háború Vita a filmforgalmazásról. Mozi-őrjárat Budapesten
• Nagy Sándor: A mozinak keressünk filmet! Vita a filmforgalmazásról

• Kerényi Grácia: Filmen és prózában A wilkói kisasszonyok
• Matos Lajos: Az orvosok dilemmája Kóma
• Simor András: A meghökkentek Kölykök; Ötvenöt testvér
WESTERN
• Jancsó Miklós: Vallomás a nagypapáról
• N. N.: John Ford hangosfilm-rendezései
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Krimik, mesék és a valóság Vilnius
• Xantus János: Bio-Asszony és az Agglegények Oberhausen

• Todero Frigyes: Az imádság már nem volt elég A chilei film Allende idején
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A játékszer
• Kovács András Bálint: Először férjnél
• Loránd Gábor: Hárman a világ végén
• Lajta Gábor: A túlélés ára
• Zoltán Katalin: Az anyakönyvvezető nem válik
• Márton László: A csend előtt
• Koltai Ágnes: Bolond évek
• Gáti Péter: Puska és bilincs
TELEVÍZÓ
• Jovánovics Miklós: Előbb informálni, aztán kommentálni Beszélgetés Hajdú Jánossal
• Loránd Ferenc: Gyermekműsorok – pedagógiai tükörben Kőszegi Szemle
KÖNYV
• Veress József: Filmtörténeti portyák
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Hölgy kaméliák nélkül
• Karcsai Kulcsár István: Kallódó emberek
• Karcsai Kulcsár István: Isten után az első

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Bőrfejek

Alföldi Nóra

Leatherheads – amerikai, 2008. Rendezte: George Clooney. Szereplők: George Clooney, Renée Zellweger, Jonathan Pryce. Forgalmazó: Select Video. 114 perc.

 

George Clooney minden kétséget kizáróan korunk egyik legnagyobb stílusikonja, kinek matt ezüsttel bevont fizimiskáját és modorát régi vágású, ám romlatlan elegancia jellemzi. Bár Clooney megjelenése makulátlan, rendezői minősítésben elkövetett munkáin világosan látszik, hogy a hibátlan stílusig számára is göröngyös út vezet, még akkor is, ha rendre klasszikus fazonokkal dolgozik, és olyan szabászoktól leshet el trükköket, mint a Coen testvérek vagy Soderbergh. Míg az Egy veszedelmes elme vallomásaiban kissé bizonytalankodva tapogatózott a hatalmas barkók és trapéznadrágok közegében, addig a 2005-ös Good Night, and Good Luckban már fennkölt formalizmussal adaptálta nagyvászonra az ötvenes évek televíziós stílusát.

Legújabb rendezésében tovább gazdagítja klasszicizáló imázsát; a Bőrfejek a harsány húszas évekbe helyezett történet, mely kedvesen nosztalgikus képet fest az amerikai foci hőskoráról, amikor a futballsztár lét csupán az egyetemi ligán belül volt elképzelhető, a profik pedig legelésző tehenek között öklözték egymást, pár fős, pankrációra éhes közönség előtt. Miután a hivatásos Dodge Conelly az alacsony nézettség miatt kénytelen lehúzni a rolót, úgy határoz, hogy bevesz csapatába egy nemzeti hősnek kikiáltott ifjú egyetemistát, aki a gigantikus stadionok közönségét hozza magával. A nagypályán azonban a szabályok és a sportszerűség az úr, így percek alatt vész ki minden spontaneitás és izgalom a nem kifejezetten gentlemaneknek való labdajátékból.

Clooney jó érzékkel válogatta össze a kor jellegzetes gegjeit, az üldözésekkel és tömegverekedésekkel erősített történetet bájos szerelmi szállal csipkézi kellemes hangulatú screwball comedyvé. A Bőrfejek elegánsan szabott, megnyerő külsejű hommage, mely nem a régi nagyoknak, sokkal inkább magának George Clooney-nak szól, és annak ellenére is sikerül a kifinomultság benyomását keltenie, hogy itt-ott kispórolja belőle az anyagot.

Extrák: Semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/10 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9528