KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Papírmozi

PAPÍRMOZI

Bayer Antal

Asterix-sorozat

A már megszokott tempóban folytatódik az Asterix-sorozat kiadása, és most érkeztünk el René Goscinny és Albert Uderzo talán legjobb munkáihoz. A széria 13. epizódja valamelyest elüt az összes többi résztől, amennyiben Asterixet egészen szokatlan helyzetben látjuk: pénzt kell(ene) keresnie. Márpedig az nagyon nem megy neki, és ahogy az sejthető, Obelix lelkes támogatása sem lendíti előre a dolgokat. Ha másokat kell kirántani a csávából, a mindig önzetlenül segítő gall harcos sziporkázik, magabiztosan pofozkodik, zseniális ötletekkel áll elő, de pénzügyekben teljesen tanácstalan. Mondjuk ki bátran: Asterix bénázik. Persze a végére összeszedi magát, gondolom, nem lőttem le ezzel a poént. A 14. rész a gótok/németek és a bretonok/angolok után az ibérek/spanyolok országába vezet, újabb lehetőséget teremtve a nemzeti sztereotípiák szellemes kifigurázására. 

Asterix és a rézkondér, Asterix Hispániában.Színes, puhafedeles, kötetenként 44oldal. Kiadó: Egmont.

 

Hihetetlen Pókember

Miközben szinte megállás nélkül panaszkodunk a hazai képregénykiadás szomorú helyzetéről, örömteli látni, hogy azért vannak kivételek. Abból pedig valószínűleg nem kevés tanulság is levonható, hogy míg a Pókember-sorozat előző kiadója éveken át csak az olvasók nagy része számára nehezen emészthető kompromisszumok árán volt képes egyáltalán fenntartani a lapot, a Kingpinnek szemmel láthatólag sikerült rátalálnia egy működőképes formulára, a korábbinál sokkal szebb kivitelben, és ahhoz képest teljesen korrekt áron. Olyannyira, hogy a kéthavi Hihetetlen Pókemberhez és a kevésbé pontosan kiszámítható gyakorisággal, de évente hatszor megjelenő, zártabb körben terjesztett Peter Parker Pókemberhez egy nyári különszám is csatlakozott, kapható az újságárusoknál. Különszámként különleges történeteket szoktak megjelentetni, önállóan is élvezhetőket, a fősodortól kicsit távolabb esőket. Ennek a kritériumrendszernek az első HP különszám csak részben felel meg, hiszen a sztori beleilleszkedik a Polgárháború idején a személyazonosságának a leleplezését kissé elhamarkodottan vállaló Peter Parkernek és családjának a vesszőfutásába. Az egyedi jelleget Peter és Mary Jane kapcsolatának a mélyebb vizsgálata biztosítja, kissé sziruposan, kissé komolykodva, de a kiváló írónak, Peter Davidnek köszönhetően mégis kiegyensúlyozottan és élvezhetően. 

Hihetetlen Pókember 2013 különszám. Színes, irkafűzött, 48 oldal. Kiadó: Kingpin.

 

Saint Chaos

Az elmúlt években egyre több magyar képregényalkotó bátorodott fel arra, hogy az amerikai piacon próbáljon érvényesülni, ha már idehaza ez egyelőre igencsak reménytelennek látszik. Két szerzői kiadvány (A szultán katonája, Noir) tapasztalatának a birtokában Huszka Zsombor egy netes hirdetésre jelentkezett, Noah Dorsey író keresett rajzolót egy régóta dédelgetett tervének a megvalósítására. A magyar rajzoló portfoliója meggyőzte, és mivel sikerült támogatót is találnia a projekthez, merészen belevágott. A négyrészes minisorozat műfaja horror, a története érdekes, még ha a kiindulási pontja kissé bizarrnak is tűnik (a főhőst érő kudarcok sorozata öngyilkosságra sarkallja, ám mivel képtelen önkezével véget vetni az életének, egy városi legendától megihletve üzenetet küld a parkban tevékenykedő szellemnek, miszerint lenne szíves őt váratlanul és hirtelen megfojtani, ám a nagyon is hús-vér embernek bizonyuló illető valójában sorozatgyilkos, és a remélt gyors megoldás helyett úgy dönt, hogy négy napon belül valamikor fog végezni hősünkkel, jó kegyetlen módszerekkel, addig is menjen csak bátran), a karakterek rendesen ki vannak találva, a rajzok egyediek, hatásosak. Az első részen azért meglátszik, hogy a szerzőpáros egyik tagja sem egészen járatos még a képregény formanyelvében, de a tanulási folyamat ígéretes. A képregény elsősorban online érhető el, de az amerikai Mile High Comics nagykereskedőnek köszönhetően készült belőle 500 nyomtatott példány, amelyből néhány várhatóan eljut az októberi budapesti képregénybörzére is. 

Saint Chaos 1. Színes, irkafűzött, 28 oldal. Elérhetőség, beszerezhetőség: http://er-studios.blogspot.com


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/09 64-64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11544