KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mélyütés

Simor Eszter


Southpaw – amerikai, 2015. Rendezte: Antoine Fuqua. Írta: Kurt Sutter. Kép: Mauro Fiore. Zene: James Horner. Szereplők: Jake Gyllenhaal (Hope), Forest Whitaker (Wills), Rachel McAdams (Maureen), Oona Laurence (Leila), 50 Cent (Mains). Gyártó: Escape Artists / Fuqua Films / WanDa Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 134 perc.

 


A sportfilm mindig kiváló lehetőséget ad egy rendezőnek arra, hogy a test fizikai megpróbáltatásának ábrázolásán keresztül egy ember érzelmi fejlődését mutassa be. Rubin ‘Hurrikán’ Carter, Rocky Balboa, Jake La Motta az erő, a fegyelem, a hősiesség és természetesen a férfiasság megtestesítői. De beleillik-e a sorba Billy Hope? A Mélyütés című filmmel a sötét bűndrámákra specializálódott Antoine Fuqua úgy gondolta, megrendezi az y nemzedék bokszfilmjét (ami eredetileg Eminem visszatérését jelentette volna a szélesvászonra, egyfajta folytatásaként a 8 mérföld karriertörténetének).

A sztori a „Remény”-nek keresztelt bokszoló megváltástörténete, akinek mindene megvan: pénz, siker, család. Egy tragédia – melynek közvetett okozója – következtében mindenét elveszíti, de erejének köszönhetően és agresszív természetét legyőzve végül megváltja önmagát. A Kemény motorosokat jegyző Kurt Sutter forgatókönyve sajnos nem mentes a kliséktől, de a rendező jó atmoszférateremtő képessége lehetőséget ad arra, hogy Jake Gyllenhaal intenzív alakítása kerüljön a film középpontjába. A Hope-ot alakító színész ismét elképesztő fizikai metamorfózison ment keresztül a teljes színészi azonosulásért. Míg az Éjjeli féreg szerepe miatt 13 kilót fogyott, most – a karakterére jellemző elszántsággal –izomkolosszussá formálta át magát. Antoine Fuqua rendező gyakran használ közeli képeket és az izmos, tetovált, megkínzott, folyton izzadt és vérző testnek a brutálisan expresszív, nyers ábrázolásán keresztül ad betekintést a karakter lelkének mélyére. Gyllenhaal vérben forgó szeme megmarad a néző emlékezetében. Talán ez a szolid őrület – ami megvolt a La Mottát alakító, fiatal Robert De Niróban is – előjele annak, hogy Jake Gyllenhaal lassan a legkiválóbb színészek sorába emelkedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12394